Nä nu vart jag förbannad....

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by grangeyard » 02 Dec 2013 16:48

Viggen wrote:
ravelax wrote: Annars är ju Stronglight (nuförtiden) budgetgrejer, vill man ha topfinish till skrytbygget köper man ju lämpligvis något finare.
Ehrm.

Stronglight CT2 någon?
Ja, deras Track 2000 ligger väl i prisklassen där vettiga saker börjar tänker jag.

User avatar
herr_brun
Posts: 900
Joined: 03 Jul 2013 18:47
Location: Götebronk

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by herr_brun » 02 Dec 2013 17:02

grangeyard wrote:Den här har alla varianterna: Image
ja där ser man! Jag trodde verkligen det var tillverkningsfel ;) den där random knölen i mitten ser helt malplacerad ut när det inte sitter någon form av nit eller något annat som på din bild.

Köpte stronglight för att den på bilden var symmetrisk utan knölar och ser ut som shimanos 80-90-talsklingor vilket passar fint till mina aluvevar
Last edited by herr_brun on 02 Dec 2013 17:08, edited 1 time in total.

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by grangeyard » 02 Dec 2013 17:06

herr_brun wrote:
grangeyard wrote:Den här har alla varianterna: Image
ja där ser man! Jag trodde verkligen det var tillverkningsfel ;) den där random knölen i mitten ser helt malplacerad ut när det inte sitter någon form av nit eller något annat som på din googlade bild.

Köpte stronglight för att den på bilden var symmetrisk utan knölar och ser ut som shimanos 80-90-talsklingor vilket passar fint till mina aluvevar
Ja det var som katten, de har en annan bild alltså! Snubblar över sånt ibland, att det är en annan bild. Snygg är knölen inte :)

User avatar
zef
Posts: 248
Joined: 26 Mar 2013 12:28
Location: Malmö

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by zef » 28 Dec 2013 18:55

Beställde en för storm hjälm.. dryyyyg
Image

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by grangeyard » 28 Dec 2013 19:00

zef wrote:Beställde en för storm hjälm.. dryyyyg
När jag beställer från Tyskland, oftast bikediscount (eller bike24) så finns det alltid en lapp med som man kan klistra på kartongen, ett formulär som man fyller i och lägger i kartongen, sen kan man dumpa paketet på DHL-station = 7-Eleven tex

User avatar
zef
Posts: 248
Joined: 26 Mar 2013 12:28
Location: Malmö

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by zef » 28 Dec 2013 20:06

grangeyard wrote:
zef wrote:Beställde en för storm hjälm.. dryyyyg
När jag beställer från Tyskland, oftast bikediscount (eller bike24) så finns det alltid en lapp med som man kan klistra på kartongen, ett formulär som man fyller i och lägger i kartongen, sen kan man dumpa paketet på DHL-station = 7-Eleven tex
Smidigt! Tyvärr var det inte så denna gången. Beställde från cyclecomponents, dem har inte ens byten, så man blir tvungen att returnera och sedan beställa på nytt. Inte ens gratis retur. Ska spana in bikediscount istället.
Image

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by grangeyard » 28 Dec 2013 20:10

zef wrote:
grangeyard wrote:
zef wrote:Beställde en för storm hjälm.. dryyyyg
När jag beställer från Tyskland, oftast bikediscount (eller bike24) så finns det alltid en lapp med som man kan klistra på kartongen, ett formulär som man fyller i och lägger i kartongen, sen kan man dumpa paketet på DHL-station = 7-Eleven tex
Smidigt! Tyvärr var det inte så denna gången. Beställde från cyclecomponents, dem har inte ens byten, så man blir tvungen att returnera och sedan beställa på nytt. Inte ens gratis retur. Ska spana in bikediscount istället.
http://www.bike-discount.de/ är grymmast i världen. Har handlat av dem under många år, har bott i olika länder, inkl Tyskland. Bästa pris/service enligt mig. De har tyvärr inte ss/fixiesaker förutom kedjor typ, men allt annat!

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by grangeyard » 28 Dec 2013 20:11

Beställer man en måndag kan sakerna redan vara framme samma vecka. Returnerar man saker så har man pengarna tillbaka på kontot, via t.ex. visa/masterkortet ganska pronto.

User avatar
zef
Posts: 248
Joined: 26 Mar 2013 12:28
Location: Malmö

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by zef » 28 Dec 2013 21:32

Dem har ju en liten avdelning iallafall!

http://www.bike-discount.de/shop/k1746/ ... track.html
Image

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by grangeyard » 28 Dec 2013 21:44

zef wrote:Dem har ju en liten avdelning iallafall!

http://www.bike-discount.de/shop/k1746/ ... track.html
That's about it. Finns en vev med enligt mig för liten klinga: http://www.bike-discount.de/shop/k1837/ ... l-gxp.html

Men shoppen är grym, har aldrig svikit på kanske 100 beställningar inom familj och kompiskrets. Frakten är billig också. Jag är inte säker på skillnaden mellan DHL och DPD i just deras fall, men ofta hamnar DHL-saker hos deras ombud (när jag beställer från andra) och när jag kör DPD så kommer det till det lokala "postkontoret" alltså Hemköp hos mig.

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by grangeyard » 25 Jun 2014 19:30

Ok, körde från Liljeholmen mot Essingeöarna, förbi ett "bygge", massa maskiner som stod och fräste under en bro: har aldrig fått så mycket panik av en sådan storm av ljud.
Var förvånad att jag hade hörsel kvar efteråt. Gick så fort på något vänster. Med sådana ljudnivåer får man gärna sätta upp en varningsskylt.

User avatar
From
Posts: 92
Joined: 21 Apr 2010 10:42

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by From » 27 Jun 2014 10:24

... PÅ DOM J**** Turistbussarna :evil:

Speciellt den bruna från Värmlandsbuss (?) som prejjade in mig vid Stallgatan/Nybrokajen! Han kände att de var absolut nödvändigt att byta fil trots att det låg 3 hojjar VÄL synliga brevid honom!

Tidningsbudet
Posts: 185
Joined: 03 Jun 2014 20:33
Location: Stockholm

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Tidningsbudet » 27 Jun 2014 12:14

...på lastbilen som gjorde en vänstersväng efter strömbron vid Karl XII:s torg!!??
Jag låg i bussfilen med sikte på kungsträdgårdsgatan. Resan slutade på rygg och med en jäkligt sned gaffel efter att panikskidden och svängen blockerats av en cyklist som körde mot rött i mötande fält. Lastbilen märkte så klart inget och när jag skulle dra efter för att "snacka med honom" kändes hojen något svajig :)
Tips på treaded 1" gaffel, helst kromad mottages tacksamt!

User avatar
Q&D
Posts: 449
Joined: 29 Aug 2013 22:38
Location: Helsingborg

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by Q&D » 27 Jun 2014 13:43

herr_brun wrote:fick hem stronglight chainringen som jag beställde från bikester.se

den ser ut så här:

Image
Fick du reda på vad bulorna är till för?

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by grangeyard » 27 Jun 2014 14:14

Q&D wrote:
herr_brun wrote:fick hem stronglight chainringen som jag beställde från bikester.se

den ser ut så här:
Fick du reda på vad bulorna är till för?
Design- & stabilitetsgrej att lämna kvar material.

User avatar
Je85
Posts: 522
Joined: 24 Jun 2013 10:36
Location: Knivsta

Nä nu vart jag förbannad....

Post by Je85 » 24 Jun 2015 16:08

Kommer hem efter pissig och regning dag på jobbet( plåtslagare och jobbar alltid utan tak över huvudet). Tänkte limma lite tub som ett litet ljus denna mörka dag...MEN!.. Jag råkar fippla med limtuben och får en klick lim i skägget... LESS!

User avatar
matsa
Posts: 481
Joined: 21 Jul 2012 21:36
Location: Mariatorget, Sthlm

Nä nu vart jag förbannad....

Post by matsa » 02 Nov 2017 14:07

Från Maria Prästgårdsgata på Södermalm där någon har lackat ur totalt på BMX-tjuven Kevin :-)

Image

Image

User avatar
almlof
Site Admin
Posts: 430
Joined: 03 Apr 2013 09:09
Location: Stockholm

Re: Nä nu vart jag förbannad....

Post by almlof » 02 Nov 2017 15:02

matsa wrote:Från Maria Prästgårdsgata på Södermalm där någon har lackat ur totalt på BMX-tjuven Kevin :-)
Shiiiieet.
En trippelägd bmx, stulen. Hur reagerar försäkringsbolag på en sån grej?

User avatar
matsa
Posts: 481
Joined: 21 Jul 2012 21:36
Location: Mariatorget, Sthlm

Nä nu vart jag förbannad....

Post by matsa » 02 Nov 2017 15:19

^Bra fråga!

Väggen är utanför ett akutboende för hemlösa. Så troligtvis tveksamt ägande av BMX:en från början.

Men jobbigt läge för Tjuv-Kevin oavsett :-)

kwanjangnim
Posts: 629
Joined: 11 Oct 2013 15:54
Location: Stockholm

Nä nu vart jag förbannad....

Post by kwanjangnim » 02 Nov 2017 17:29

Så bra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Post Reply