Lopp - som på den gamla goda tiden.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Lopp - som på den gamla goda tiden.

Post by Jonatan F » 05 Jul 2013 16:44

Tänkte dela en tanke jag haft den senaste månaden, se vad ni tycker:

Efter att sedan jag flyttade hem från Jönköping cyklat runt i trakterna kring fädernesgården i Herrljunga har jag upptäckt vilka möjligheter här finns! Vi har miltals med välasfalterade kostigar, långa grusvägar, tuffa uppförslöpor och omväxlande, slående vacker natur. Jag möter nog oftare harar, rävar & andra vilda djur än bilar. Längs vägarna finns otaliga kaféer, ekoaffärer & pubbar . Det här, tänker jag, är perfekt för ett gammaldags lopp al'a stars & watercarriers .

Ett lopp på liv & did som bär i full fart över krokiga bilvägar, hårda bergspass (där vinnaren såklart för en bergsetapptröja) och långa tuffa sträckor grus (ska se om jag kan hitta lite kullersten...) för att plötsligt avbrytas för ett snabbt stopp där alla rusar in på en pubb, rycker åt sig några flaskor & sedan drar iväg igen, lojt drickandes flaskorna i farten. Ett lopp utan Sportgel och blodfusioner men med slungor fyllda med bröd, saft och kakor från något lokalt eko-bageri. Finns även flera mycket vakra kaféer för längre stopp i naturen...

Om någon mer är sugen tänker jag att det här hade varit en kul grej! Jag kan stå för bansträckning, kanske lite volontärer och kontakt med näringslivet (jag tror att allt ovan är högst mojligt, känner många av dem, vet dock inte hur utskänkningstillstånd funkar om maninte dricker i lokalen osv.) men har aldrig roddat något sånt här så behöver hjälp med den bten.
Har man inget projekt har man inget liv :)

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: Lopp - som på den gamla goda tiden.

Post by Kneecap » 05 Jul 2013 17:50

Låter ganska likt en Retard.. Nästa går den 14:de September.. Håll mogna öppna

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Post by Jonatan F » 05 Jul 2013 17:58

Jodå, retarden har jag koll på, tänkte mer som ett RaAS:)
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Lopp - som på den gamla goda tiden.

Post by AndreasVH » 05 Jul 2013 21:31

Kneecap wrote:...Retard.. Nästa går den 14:de September...
Wait what? Har jag missat nåt?
Pflanzgarten stole my virginity

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: Lopp - som på den gamla goda tiden.

Post by Kneecap » 05 Jul 2013 21:54

AndreasVH wrote:
Kneecap wrote:...Retard.. Nästa går den 14:de September...
Wait what? Har jag missat nåt?
Nej, inte mer än att jag i La Retardotråden från 2011 råkade säga att snart är det dags typ.. Först i denna tråden så råkade jag avslöja datumet också.. Ooops.. :wink: :mrgreen:

Post Reply