Någon som beställt fauber adapter från Pyoratohtori tidigare

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
philiprapp
Posts: 1
Joined: 02 Apr 2018 15:28

Någon som beställt fauber adapter från Pyoratohtori tidigare

Post by philiprapp » 02 Apr 2018 15:45

Hej,

Har fått tag på en gammal crescent världsmästaren i rätt kasst skick. Måste förmodligen byta ut vevlagret och går i tankarna på att köpa en adapter från Pyoratohtori. Dock så är alla posts gällande denna sida från ett par år tillbaka så vill försäkra mig om att allt är legit innan jag beställer.

Känns ju lite osäkert då jag mailade dem och fick svar ganska omgånde där dem undrade först vart i världen jag befinner mig så dem kan kolla vad det kostar att skicka adaptern. Sen vill dem ha pengarna på ett paypalkonto innan dem skickar den.

Så är det någon som köpt via dem den senaste tiden som kan intyga att allt går rätt till?

Glad Påsk!

Mvh,
Philip

AVK
Posts: 2
Joined: 31 Aug 2017 12:59
Location: Göteborg

Re: Någon som beställt fauber adapter från Pyoratohtori tidi

Post by AVK » 04 Apr 2018 09:29

I thought he only sells to companies nowadays. But if he's willing to send it to you, I would go ahead.

I haven't ordered anything from him, but have visited his workshop several times back in the days.

willelw
Posts: 102
Joined: 11 Sep 2012 11:27
Location: UÅ/Sthlm

Re: Någon som beställt fauber adapter från Pyoratohtori tidi

Post by willelw » 05 Apr 2018 12:57

Har en fauberadapter som jag köpte för några år sen. Tror det var från den där finska sidan. Funkade bra och ganska snabb frakt om jag minns rätt. I värsta fall så har ju PayPal någon form av försäkring för att minska risken för bedrägerier.

User avatar
russ_meyer
Posts: 1755
Joined: 11 Dec 2011 15:41
Location: Västra Frölunda

Någon som beställt fauber adapter från Pyoratohtori tidigare

Post by russ_meyer » 05 Apr 2018 22:13

Det är lugnt, jag köpte en för några år sedan och den kom fram. Det skulle väl vara världens mest nishade scam annars va? :)

Aventook
Posts: 2
Joined: 18 Apr 2018 10:24

Re: Någon som beställt fauber adapter från Pyoratohtori tidi

Post by Aventook » 18 Apr 2018 10:37

I still do many things. Well not good enough I want everyone's opinions.

Post Reply