Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 07 Oct 2010 20:27

fjonk wrote:Nu är den på fridhems för en final touch av Joel! Var det där? Blå/vit concorde med svarta prylar.
Jepp.

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 07 Oct 2010 20:29

eodd wrote:Du kan för helvete inte stå en meter över marken och skrika och tro att någon skall höra dig, du måste klättra högre. =)
Hahha, fuck you.

Nyss spottade jag dessutom snickar-Thomas som har ett för svårt efternamn för att komma ihåg.

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jp » 07 Oct 2010 20:37

Gervald tror jag?
Image

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 07 Oct 2010 20:45

jp wrote:Gervald tror jag?
Precis det.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by olebole » 07 Oct 2010 21:24

pjocke wrote:
jp wrote:Gervard tror jag?
Precis det.

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fjonk » 07 Oct 2010 22:25

klas wrote:spottade vad som kan ha varit torsdagsrundan eller iallafall rester av den på ystadsvägen i höjd med grillen mindre än en timme sen.
Det var vi det, var ett litet gäng denna gången, men blev en trevlig runda.
pjocke wrote:
fjonk wrote:Nu är den på fridhems för en final touch av Joel! Var det där? Blå/vit concorde med svarta prylar.
Jepp.
Där ser man! Ska hämtas ut imorgon.

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 10 Oct 2010 15:43

Idag såg jag en snubbe som inte alls såg ut att vara ett dugg cykelintresserad på en helt galen Bianchi-tempohoj med högprofilhjul fram och Mavicdisk bak. Han stannade och skulle pumpa den vid en av de där luftstationerna som finns här och var i Malmö. Det såg ganska suspekt ut... någon som vet om en cykel i den stilen saknas någonstans?

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Ronny » 10 Oct 2010 20:39

pjocke wrote:Idag såg jag en snubbe som inte alls såg ut att vara ett dugg cykelintresserad på en helt galen Bianchi-tempohoj med högprofilhjul fram och Mavicdisk bak. Han stannade och skulle pumpa den vid en av de där luftstationerna som finns här och var i Malmö. Det såg ganska suspekt ut... någon som vet om en cykel i den stilen saknas någonstans?
Det låter suspekt minst sagt det är väl tveksamt om det ens går att pumpa disk som högprofil på ett sådant ställe.
Мясо это убийство

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ana » 11 Oct 2010 17:02

Götgatan - Skanstullsbron, snubbe på svart cykel, messengerväska med texten "TELEFON" på. Någon här?

Du körde snabbt på Götgatan men långsammare på bron. :)

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Håkan » 13 Oct 2010 07:33

Stockholm:
#1 2010-10-11, morgon - Gul DAMP earbeard med tillhörande ryttare vid Bananzas konditori på Ringvägen. Vi har mötts flera gånger mellan Zinken och Bananza och jag har antagligen stirrat väldigt mycket på din cykel.

#2 2010-10-13, morgon - Cinelli mash med gröna nav vid korsningen Ringvägen/Hornsgatan. Du stannade på mittrefugen för att cykla in på Brännkyrkagatan.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Teodor » 13 Oct 2010 13:54

Spottade en herre i söndags som banstodstill på sin svarta dolan med alpina-gaffel vid Rosenlund-färjehållplatsen nära Järntorget, men var för snurrig för att ropa hej då en dam sekunden innan ropat "Håll i styret!!!!!" med upprörd röst åt mig.

(5 minuter senare fick jag även en "Det här är ingen cykelbana!" när jag promenerade med cykeln på spårvagnshållplatsen vid järntorget. Verkar som den äldre befolkningen fick ny konfliktenergi av den fina höstsolen)
Last edited by Teodor on 13 Oct 2010 14:05, edited 1 time in total.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Fredde » 13 Oct 2010 13:59

Teodor wrote:konfliktenergi
Ha ha ha vilket underbart ord! Tack!

/fredde

Frans
Posts: 78
Joined: 05 Aug 2010 16:48
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Frans » 13 Oct 2010 14:08

Malmö- Valde att inte köra över Budboys skäggis vid centralen i förmiddags när jag körde på övergångsstället med min vita/rostiga pickup.

Man på dockplatsen (med bianchi pista?) som mötte annan man (utan cykel) med stort svart skägg.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Otto » 13 Oct 2010 14:44

Teodor wrote:Spottade en herre i söndags som banstodstill på sin svarta dolan med alpina-gaffel vid Rosenlund-färjehållplatsen nära Järntorget, men var för snurrig för att ropa hej då en dam sekunden innan ropat "Håll i styret!!!!!" med upprörd röst åt mig.

(5 minuter senare fick jag även en "Det här är ingen cykelbana!" när jag promenerade med cykeln på spårvagnshållplatsen vid järntorget. Verkar som den äldre befolkningen fick ny konfliktenergi av den fina höstsolen)
Gick du med cykeln i handen? Om man har hoppat av cykeln får man ju för sjutton gå på trottoarer och liknande.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Otto » 13 Oct 2010 14:45

Teodor wrote:Spottade en herre i söndags som banstodstill på sin svarta dolan med alpina-gaffel vid Rosenlund-färjehållplatsen nära Järntorget, men var för snurrig för att ropa hej då en dam sekunden innan ropat "Håll i styret!!!!!" med upprörd röst åt mig.

(5 minuter senare fick jag även en "Det här är ingen cykelbana!" när jag promenerade med cykeln på spårvagnshållplatsen vid järntorget. Verkar som den äldre befolkningen fick ny konfliktenergi av den fina höstsolen)
Om man går med cykeln i handen får man väl för sjutton han cykeln på trottoaren och liknande.

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Teodor » 13 Oct 2010 15:02

Otto wrote:
Teodor wrote:
Om man går med cykeln i handen får man väl för sjutton han cykeln på trottoaren och liknande.
Javisst, jag gick vid sidan av cykeln med handen på styret. Valde att inte ta konflikten utan satte på mig ignoreramössan istället. Däremot tror jag inte det är okej att cykla utan att hålla i styret, men den jävla tanten 5 minuter tidigare hade ändå ingen anledning att skrika, eftersom jag såklart greppade styret när jag närmade mig flanörerna.

(Ca. två veckor sedan cyklade jag förbi frölunda på särö-leden (?) utan att hålla i styret och en mötande motionär ropade argt åt mig att hålla i styret på 50m avstånd trots att vi hade hela breda cykelbanan för oss själva. När han närmade sig tyckte han att det var nödvändigt att cykla mot mig och vifta med armen ~30cm från mitt ansikte för att skrämmas. Ok, det här är kanske inte rätt tråd för den här sortens utlägg, men jag känner mig helt klart hatad i trafiken även fast jag anser mig vara en ansvarsfull cyklist :wink:)

Hampan
Posts: 550
Joined: 22 Sep 2009 22:28
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Hampan » 13 Oct 2010 17:57

Håkan wrote:Stockholm:

#2 2010-10-13, morgon - Cinelli mash med gröna nav vid korsningen Ringvägen/Hornsgatan. Du stannade på mittrefugen för att cykla in på Brännkyrkagatan.
Det var jag det, sömnig som tusan med siktet inställt på jobbet på b.kyrkag.
Jo, jag har några olika kreativa sätt att tackla den förbjudna vänstersvängen in från Hornsgatan :)
_____________
Fista STHLM

User avatar
ockie
Posts: 75
Joined: 04 Feb 2008 23:17
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ockie » 13 Oct 2010 22:39

#1 - ryttaren är jag. Cyklar förbi där varje morgon med antingen earbirden eller on-one-hojjen. Ska spotta tillbaka näst gång :)

Håkan wrote:Stockholm:
#1 2010-10-11, morgon - Gul DAMP earbeard med tillhörande ryttare vid Bananzas konditori på Ringvägen. Vi har mötts flera gånger mellan Zinken och Bananza och jag har antagligen stirrat väldigt mycket på din cykel.

#2 2010-10-13, morgon - Cinelli mash med gröna nav vid korsningen Ringvägen/Hornsgatan. Du stannade på mittrefugen för att cykla in på Brännkyrkagatan.

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by eodd » 14 Oct 2010 06:27

Frans wrote:Malmö- Valde att inte köra över Budboys skäggis vid centralen i förmiddags när jag körde på övergångsstället med min vita/rostiga pickup.

Man på dockplatsen (med bianchi pista?) som mötte annan man (utan cykel) med stort svart skägg.
Haha. Jag tänkte vad är det för en galning =)
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jp » 14 Oct 2010 16:53

Sällsynt spot från buss idag; busken på sin nya cross!
Image
Image

Post Reply