Posta din skada!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 26 Aug 2008 21:47

No offence Petter men det ska vara "Eye of the tiger" på gymmet. På repeat. Då blir man stark på riktigt.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 26 Aug 2008 23:13

Min faceplant från i våras.
Image
Cykla aldrig med en stor kasse hängandes från styret...
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 27 Aug 2008 10:38

gymmet måste vara i japan ?

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 27 Aug 2008 11:20

...japan eller från en Barbarella film eller ngt...
The Blood I bleed is Black indeed!

S.
Posts: 73
Joined: 18 Jun 2008 19:50
Location: STHLM

Post by S. » 27 Aug 2008 12:16

hahaa, där gav du svar på tal., speedo!
sjukt kul..

JAG VILL ALDRIG CYKLA MED PÅSAR PÅ STYRET! uwww...

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 27 Aug 2008 23:50

:D He he, ja det finns många mongoloida grejer med mig på nätet att välja på. Jag förstår inte riktigt mig själv när jag tittar igenom allt :)

Barbararella, Japan, det gäller att hitta gobitarna. Det här fantastiska gymmet fanns i, håll i er, Sundsvall!

User avatar
spindelbenen
Posts: 151
Joined: 19 Dec 2007 21:23
Location: Hammarby

Post by spindelbenen » 28 Aug 2008 12:00

Min till nästan helt avslitna bicepssena.



Image

User avatar
Rapid
Posts: 11
Joined: 03 Jun 2008 13:53

Självförvållat

Post by Rapid » 28 Aug 2008 20:05

Speedman wrote:
fotgängaren var snäll, var helt chockad så han skakade, han förbetalade taxin till akuten och messade sen 2ggr och undrade om han kunde hjälpa till med nåt. ev en olycksfallsförsäkring... får se, ska ringa folksam på månd..
hände inget i skadeväg med honom.
Undrar om den där stackars fotgängaren hade varit lika snäll om han visste om att han blev nedmejad av en cyklist som medvetet väljer bort broms på sin cykel! Undrar även vad försäkringsbolaget skulle säga om de visste. Allvarligt alltså, jag skulle hålla jävligt låg profil om jag smackade in i en fotgängare (oavsett hur han beter sig) om jag cyklade utan broms.

Det är liksom en rätt grundläggande sak att man ska förvänta sig det oförväntade i trafiken.

Men med tanke på en del andra kommentarer här om önskemål att den där "fotgängaren" oxå skadade sig så antar jag att den tanken inte är så utbredd hos alla.

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 28 Aug 2008 22:46

Dålig ekvation: Bil+Cykel+Bakruta=Massa stygn.

Men med lite extra blod och tre lager med stygn så var man i ganska bra form igen med tanke på omständigheterna.

Nu kör jag alltid med hjälm ;) Säg något ont som inte för något gott med sig...

Image
Last edited by limitedlizard on 08 Jan 2010 21:58, edited 1 time in total.

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 28 Aug 2008 23:10

Bra David! We´re on topic again!

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 29 Aug 2008 00:54

David_gbg wrote:Dålig ekvation: Bil+Cykel+Bakruta=Massa stygn.

Men med lite extra blod och tre lager med stygn så var man i ganska bra form igen med tanke på omständigheterna.

Nu kör jag alltid med hjälm ;) Säg något ont som inte för något gott med sig...

[bild]
Nu blev jag lite nyfiken på hur du lyckades med det där.
Bakruta, absolut, spetsades du på den eller?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 29 Aug 2008 02:18

ohm wrote: Nu blev jag lite nyfiken på hur du lyckades med det där.
Bakruta, absolut, spetsades du på den eller?
Det gick till ungefär såhär:
Jag kom i en nedförsbacke i ganska bra fart, körde in i en rondell. När jag kört kanske 7 meter i rondellen kör en bil ut, antar att han trodde han skulle hinna innan mig men jag hade nog lite mer fart än vad han räknat med. Så när han upptäcker sitt misstag så bromsar han och stannar mitt framför mig vilket gör att jag kör in i honom lite snett bakifrån. Bakrutan på bilen går sönder i kraschen och skär upp mitt lår snittet blir ganska rejält och jäkligt djupt. Skar av nästan hela yttre lårmuskeln...

Det blir såklart ambulans och fem dagar på sjukhus med operation, boldtransfusion och lite annat smått och gott innan jag får åka hem.

Det var så det gick till :)
Fast jag körde inte på någon fixie utan på min Scott Sub10, kan vara värt att påpeka.

User avatar
Rapid
Posts: 11
Joined: 03 Jun 2008 13:53

Post by Rapid » 29 Aug 2008 07:18

Speedman wrote:Bra David! We´re on topic again!
Ja du, sanningen är jobbig ibland. Skönare då att låtsas som ingenting o köra på som vanligt istället för att ägna sig en smula åt reflektion.

Trist att du skadat dig Speedman. Trafikolyckor är inget jag önskar någon ska råka ut för. Varken cyklister, fotgängare eller bilister.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 29 Aug 2008 07:36

David_gbg wrote:
ohm wrote: Nu blev jag lite nyfiken på hur du lyckades med det där.
Bakruta, absolut, spetsades du på den eller?
Det gick till ungefär såhär:
Jag kom i en nedförsbacke i ganska bra fart, körde in i en rondell. När jag kört kanske 7 meter i rondellen kör en bil ut, antar att han trodde han skulle hinna innan mig men jag hade nog lite mer fart än vad han räknat med. Så när han upptäcker sitt misstag så bromsar han och stannar mitt framför mig vilket gör att jag kör in i honom lite snett bakifrån. Bakrutan på bilen går sönder i kraschen och skär upp mitt lår snittet blir ganska rejält och jäkligt djupt. Skar av nästan hela yttre lårmuskeln...

Det blir såklart ambulans och fem dagar på sjukhus med operation, boldtransfusion och lite annat smått och gott innan jag får åka hem.

Det var så det gick till :)
Fast jag körde inte på någon fixie utan på min Scott Sub10, kan vara värt att påpeka.
Jäklar alltså. Hoppas du mår bra med tanke på vad som hände!
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 29 Aug 2008 08:09

David_gbg wrote:
ohm wrote:
När jag kört kanske 7 meter i rondellen kör en bil ut, antar att han trodde han skulle hinna innan mig men jag hade nog lite mer fart än vad han räknat med.

Fast jag körde inte på någon fixie utan på min Scott Sub10, kan vara värt att påpeka.

Aouch! fast det där upplever jag som ganska vanligt. Alltså att bilister har svårt att bedömma cyklistens hastighet...kör ut framför, accelererar långsamt...
The Blood I bleed is Black indeed!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 29 Aug 2008 08:14

David_gbg wrote:
ohm wrote: Nu blev jag lite nyfiken på hur du lyckades med det där.
Bakruta, absolut, spetsades du på den eller?
Det gick till ungefär såhär:
Jag kom i en nedförsbacke i ganska bra fart, körde in i en rondell. När jag kört kanske 7 meter i rondellen kör en bil ut, antar att han trodde han skulle hinna innan mig men jag hade nog lite mer fart än vad han räknat med. Så när han upptäcker sitt misstag så bromsar han och stannar mitt framför mig vilket gör att jag kör in i honom lite snett bakifrån. Bakrutan på bilen går sönder i kraschen och skär upp mitt lår snittet blir ganska rejält och jäkligt djupt. Skar av nästan hela yttre lårmuskeln...

Det blir såklart ambulans och fem dagar på sjukhus med operation, boldtransfusion och lite annat smått och gott innan jag får åka hem.

Det var så det gick till :)
Fast jag körde inte på någon fixie utan på min Scott Sub10, kan vara värt att påpeka.
Dopning!

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 29 Aug 2008 08:33

snarkus wrote:Dopning!
Haha jag vet inte om det hade så mycket effekt var ju lite svårt att träna direkt efteråt ;)

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 29 Aug 2008 09:14

Rapid wrote:
Speedman wrote:Bra David! We´re on topic again!
Ja du, sanningen är jobbig ibland. Skönare då att låtsas som ingenting o köra på som vanligt istället för att ägna sig en smula åt reflektion.

Trist att du skadat dig Speedman. Trafikolyckor är inget jag önskar någon ska råka ut för. Varken cyklister, fotgängare eller bilister.
Det handlar inte om att "låtsas om ingenting", utan vi kan ta den diskussionen i en annan tråd än den här om du vill, så att det inte blir som på Happy, där varenda tråd fylls av massa OT. Nej, ordning och reda är trevligare. Ordet trevlig är f.ö. någonting du kanske skulle behöva fundera lite över, om man kollar historiken, dina 8 inlägg...

User avatar
gerry
Posts: 212
Joined: 27 May 2008 10:47

Post by gerry » 29 Aug 2008 09:43

spindelbenen wrote:Min till nästan helt avslitna bicepssena.



Image
Hur lyckades du med det?!

*shrugs*

Aron
Posts: 191
Joined: 16 Jun 2008 23:32
Location: Stockholm

Post by Aron » 29 Aug 2008 09:56

träffade en gammal gymnast i sommras som hade slitit av båda sina biceps helt. hade faktiskt aldrig hört talas om det innan! och han hade slitit av båda, vid olika tillfällen. osis! inte på cykel då, men...

Post Reply