Tour de Retard 2011 - Inställd

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Tour de Retard 2011 - Inställd

Post by Otto » 30 Jun 2011 15:04

Måste tyvärr meddela att efter mycket funderande och övervägande så har jag beslutat att det inte blir någon Tour de Retard 2011.

Huvudskälet är säkerhets aspekten med att ha en grupp på nästan hundra cyklister på öppna vägar i en inofficiel tävling, med allt vad det innebär av hets, testeron, vinnarskalle och ouppmärksamhet. Det känns inte bekvämt att ta det ansvaret för tillfället och jag kan bara ana hur det skulle låta om det hände något. Det har varit några mindre incidenter och jag har mött mc och bil i hög fart även på grusvägarna när jag rekat, och vet att en grupp som körde banan tidigare i år hade ett möte som kunde blivit fatalt under en tävling.

Det har varit roligt att arrangera och se hur loppet blivit uppskattat under åren, och ett stort tack till alla ni som hjälpt till som funktionärer och förare av följebilar. Och ett lika stort tack till alla ni som kört loppet och gjort det till den Retard det blev.

Tobias aka ÖB Retard


P.S. Mange KC som varit min medhjälpare under alla år har mummlat något om ett retarderat evenemang någon annanstans i sverige...

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1678767

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: Tour de Retard 2011 - Inställd

Post by NKDMS » 30 Jun 2011 15:31

Neeeeeeej!
FISTASTHLM

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Tour de Retard 2011 - Inställd

Post by svennelainen » 30 Jun 2011 15:34

Hatten av och all respekt till ÖB Retard. Jag saknar det redan.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Tour de Retard 2011 - Inställd

Post by Viggen » 30 Jun 2011 18:41

Fan.. Jag som peppat och haft mig ett bra tag nu. All heder åt att ni försökte och klokt ändå att sätta säkerheten främst.

Kommer verkligen sakna Retaarden även om fjolårets var min första. Har ju haft ett år på mig att bygga om förra retaard-mtb:n, nåväl den kommer nog till pass i höst ändå!

Hatten av och så hoppas jag på återstående inom kort.

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: Tour de Retard 2011 - Inställd

Post by Kneecap » 30 Jun 2011 19:31

Tjena!

Detta är supertråkigt och jag har gjort vad jag kan till att försöka övertala Tobbe, men jag förstår honom och respekterar hans beslut.. Vägarna är inte bra i de trakterna..
Det har varit sjujäklat roligt att arrangera och se alla slita på vägen in till STHLM..
En gigantisk eloge till Tobbe för det han har dragit runt..

Precis som Tobbe skriver så är det nya saker som kokar i grytan.. Niewebrug Fiets Club har lokaliserat massa mulliga, dammiga, kurviga, backiga och sist men inte minst, lågt trafikerade, grusvägar..

För mer info, så dyk in här: viewtopic.php?f=1&t=9266

User avatar
NKDMS
Posts: 1168
Joined: 03 Jun 2008 09:19
Location: Stockholm

Re: Tour de Retard 2011 - Inställd

Post by NKDMS » 30 Jun 2011 22:23

Jag har iofs bara kört en Retaard (09) men den var fantastisk, tack Tobbe!
FISTASTHLM

Post Reply