Fixed i Göteborg

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 21 Sep 2011 16:50

Indurain wrote:
Xorgproirl wrote:men när vädret håller upp är jag ute.
Då blir det väl inte bli alltför många cykeldagar/år i den regnhålan ? :wink:
Haha ja det har varit kass ett tag nu, men i somras var det gött vänder nästan hela tiden tycker jag. Men jag cyklar då inte runt i mina träningskläder, fan så fult :) Lägger en order på ny jacka imån, sen är jag set för regn, blåst och kyla.
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 21 Sep 2011 16:55

toothkillah wrote:
Xorgproirl wrote:
toothkillah wrote:Jag är i samma situation. Jag cyklar själv så ofta jag kommer ifrån tjejen och alla andra måsten. Vore kul att haka på då det kan bli lite segt att hojja själv i längden!
Bor uppe på Guldheden och cyklar rätt mycket centralt.

Såg något om eventet Svart katt som är först i Oktober...

(Ja, jag är också ny på forumet)
Du får haka på mig och polaren eller vice versa. Vi kör verkligen överallt. Ibland står vi stilla och övar barspin och ibland är vi ute på tour. Det blir var det blir liksom, vi möts upp, bestämmer vilket håll vi ska köra sen kör vi. Enkelt, kul och jäkligt roligt! Mycket skitsnack blir det iaf, det kan jag lova!
Det låter grymt! Vi får styra upp nått innan det värsta höstrusket nu då.
Absolut, kanske kan ta en sväng till helgen. Ska ifs ut om en stund hade jag tänkt.
Perris wrote:Hata Göteborg, här flyttar man precis hit med oväxlad cykel i hopp om många härliga cykelturer i lagomt höstiga dagar gärna med lätt havsutsikt och lagom bris men det är ju bara tre tillstånd att välja på, spöregn, orkanblåst eller uppförsbacke a.k.a. vägg.

//Djupt besviken Örebroare.


Nåja. :) För övrigt ger jag mig också gärna ut och cyklar någon dag, min cykel fungerar dock varken som något jätteseriöst träningsredskap eller någon slags mortel för tanter i innerstan. Men jag älskar att cykla och gör det så ofta jag kan. Har dock enbart hunnit med en tur ut mot havet, men det var fantastiskt! Ska försöka mig på någon torsdagsrunda kanske.
Hade tänkt att ge mig ut på en snabbtur nu. Har tvättid senare ikväll plus att mörkret faller på efter åtta.
West Coast Ridaz #babfcgfta

User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Re: Fixed i Göteborg

Post by Hommus » 21 Sep 2011 17:09

Starta något, folk finns, cykla kan man aldrig göra för mycket. Fixa en stående tisdagsrunda, lördagsrunda, arrangera en katt eller vad som helst.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Fixed i Göteborg

Post by Otto » 22 Sep 2011 07:31

Hommus wrote:Starta något, folk finns, cykla kan man aldrig göra för mycket. Fixa en stående tisdagsrunda, lördagsrunda, arrangera en katt eller vad som helst.
Ja, den uppmaningen har man ju försökt med några gånger nu.

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 22 Sep 2011 08:53

Otto wrote:
Hommus wrote:Starta något, folk finns, cykla kan man aldrig göra för mycket. Fixa en stående tisdagsrunda, lördagsrunda, arrangera en katt eller vad som helst.
Ja, den uppmaningen har man ju försökt med några gånger nu.
Jag skall se vad jag kan göra, men det kommer bli väldigt enkelt. En mötespalts, en lagom lång tur.
West Coast Ridaz #babfcgfta

413
Posts: 268
Joined: 01 Aug 2009 19:26
Location: Göteborg

Re: Fixed i Göteborg

Post by 413 » 23 Sep 2011 14:51

Om du finns på riktigt Xorgproirl, så verkar du vara en ganska skön och rolig fillur. :D
Vore kul att beskåda lite freestyle och barspin någon dag! :lol:

User avatar
Xorgproirl
Posts: 298
Joined: 10 Sep 2010 22:49
Location: 413 Gbg

Re: Fixed i Göteborg

Post by Xorgproirl » 24 Sep 2011 14:49

413 wrote:Om du finns på riktigt Xorgproirl, så verkar du vara en ganska skön och rolig fillur. :D
Vore kul att beskåda lite freestyle och barspin någon dag! :lol:
Haha, jag finns på riktigt. Där finns det inga tvivel! Idag har jag dock dammat av racern efter 1 månads uppehåll p.g.a. knäskada så ingen fixie idag. Det låter som att du tror att jag är freestyle mastah, så duktig är jag inte. Jag kan barspin och jag övar 180. Det är allt, ofta går det åt helvete :)

Vi får dra ihop ett gäng, verkar finnas ett intresse. Är det gött väder nu på söndag kanske det skulle kunna vara något?
West Coast Ridaz #babfcgfta

Post Reply