VISA DIN CYKEL !
- svennelainen
- Posts: 890
- Joined: 28 Aug 2008 08:13
- Contact:
Re: 1990 Miyata - Team Miyata!
Riktigt clean!rickart wrote:Her er mitt nye japanske leketøy...
Re: 1990 Miyata - Team Miyata!
Japp. Meget snyggt!svennelainen wrote:Riktigt clean!rickart wrote:Her er mitt nye japanske leketøy...
[img]riktigtcleanmiyata.jpg[/img]
Men hur bromsar du med de pedalerna?
Jo, jag förstår att ni tycker att både ha och raka de benen hade varit trevligt.
Själv är jag mest intresserad av raka rör. De är ju njs.
Hej!
Ny på forumet som jag är så tänkte jag att det kunde vara på sin plats med en liten koll på vad jag har i garaget (eller källaren för att vara exakt). Bianchin kom i dag (Måndag) så jag har inte haft möjlighet att ta någon bild på den ute. I källaren så är det självklart inte så bra förutsättningar vad gäller vare sig ljus eller bakgrund, men jag gjorde några tappra försök i alla fall Bättre bilder kommer när bättre förutsättningar för fotografering kommer, men pga skola så lär det inte bli innan helgen.
och så en bonusbild på pärlan i bakgrunden:
//Axel
Ny på forumet som jag är så tänkte jag att det kunde vara på sin plats med en liten koll på vad jag har i garaget (eller källaren för att vara exakt). Bianchin kom i dag (Måndag) så jag har inte haft möjlighet att ta någon bild på den ute. I källaren så är det självklart inte så bra förutsättningar vad gäller vare sig ljus eller bakgrund, men jag gjorde några tappra försök i alla fall Bättre bilder kommer när bättre förutsättningar för fotografering kommer, men pga skola så lär det inte bli innan helgen.
och så en bonusbild på pärlan i bakgrunden:
//Axel
TackarTodd wrote:Underbart vackert!
btw, får man fråga om specsen för "pärlan"?
Självklart får man det
Ram: Scott CR1 2006 Team (dvs inte "värstingramen") kolfiber
Fälgar: Aksium Race
Komponentgrupp: Shimano 105 all over...
Edit:
Vikt: Någonstans runt 7-7.5 kilo, inte helt 100 på vad den väger med de komponenter jag har på nu.
Inte någon värstingcykel, absolut inte. Men den duger mer än val till mina behov, dvs motionslopp och någon enstaka tävling mest på skoj samt en massa långturer (ofta runt 15-20 mil).
Vet inte riktigt vad mer som är värt att veta om den, är det något speciellt du undrar över så är det bara att fråga
//Axel
Haha, den ser rätt "värstingcyklig" ut
Sj så cyklar jag mest kortare turer.. Håller inte koll på hur långt det blir iofs så det kan mycket väl vara några enstaka mil.. verkligen inte runt 15-20 mil
Håller på att trappa upp träningen så smått, men just nu har jag inte riktigt en sådan cykel som passar för längre turer
Sj så cyklar jag mest kortare turer.. Håller inte koll på hur långt det blir iofs så det kan mycket väl vara några enstaka mil.. verkligen inte runt 15-20 mil
Håller på att trappa upp träningen så smått, men just nu har jag inte riktigt en sådan cykel som passar för längre turer
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit
Jodå, men det är klart att det är en helt okej cykel Men vad jag menar är att det ser ut att vara de cyklarna som ex Saunier Duval körde med i Touren för bara något år sedan men det är det altså inte. Det kanske blir till att uppgradera den senare, men ser just nu inte så stort behov av det då den gott och väl fyller sin funktion Nej, jag antar att jag är rätt ensam om att köra sådana turer i min ålder, men iom att jag mest cyklar med "gubbar" så bara blev det så... När jag tävlar så är det såklart kortare lopp (4-8 mil), då ska gubbarna ryckas sönderTodd wrote:Haha, den ser rätt "värstingcyklig" ut
Sj så cyklar jag mest kortare turer.. Håller inte koll på hur långt det blir iofs så det kan mycket väl vara några enstaka mil.. verkligen inte runt 15-20 mil
Håller på att trappa upp träningen så smått, men just nu har jag inte riktigt en sådan cykel som passar för längre turer
//Axel
Haha, det är rätt! Kör slut på gubbarna bara! Det behöver dom!Axel_ wrote:Jodå, men det är klart att det är en helt okej cykel Men vad jag menar är att det ser ut att vara de cyklarna som ex Saunier Duval körde med i Touren för bara något år sedan men det är det altså inte. Det kanske blir till att uppgradera den senare, men ser just nu inte så stort behov av det då den gott och väl fyller sin funktion Nej, jag antar att jag är rätt ensam om att köra sådana turer i min ålder, men iom att jag mest cyklar med "gubbar" så bara blev det så... När jag tävlar så är det såklart kortare lopp (4-8 mil), då ska gubbarna ryckas sönderTodd wrote:Haha, den ser rätt "värstingcyklig" ut
Sj så cyklar jag mest kortare turer.. Håller inte koll på hur långt det blir iofs så det kan mycket väl vara några enstaka mil.. verkligen inte runt 15-20 mil
Håller på att trappa upp träningen så smått, men just nu har jag inte riktigt en sådan cykel som passar för längre turer
//Axel
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit
Tack för alla vänliga kommentarer
Jodå, jag har ju aldrig cyklat fixie (eller ja, testat 50 meter har jag gjort, sen var jag fast ) så jag hoppas att det är något jag tycker är kul
Jodå, de dyker upp på blocket i bland, dock så är det rätt sällan iom att de är så pass svåra att få tag på i sverige. Den som fanns var en 59a om jag inte missminner mig, och det skulle hur som helst vara för stort för mig (min är en 55a).
Och som sagt, bättre och fler bilder kommer, vare sig ni vill det eller inte... Var så säkra
Men för att gå lite OT (vet inte hur hårda de är på OT här?), någon som har några bra förslag på hur man kan uppgradera den, både funktionellt men också (kanske framför allt) estetiskt? Ny sadel kommer när tillfälle ges, antagligen en svart brooks eller någon annan snygg, svart sadel (kan bli en liten söt racersadel också). Likaså kedja, en i "silver" är ju mycket snyggare än den jag har nu. Skulle gärna byta framdrevet till silver också, men det är lite väl omständigt, det byter jag nog när det är slut... Man skulle ju iof utan problem kunna polera det, iaf om det är alu. Vad tror ni om en sådan lösning?:)
//Axel
Jodå, jag har ju aldrig cyklat fixie (eller ja, testat 50 meter har jag gjort, sen var jag fast ) så jag hoppas att det är något jag tycker är kul
Jodå, de dyker upp på blocket i bland, dock så är det rätt sällan iom att de är så pass svåra att få tag på i sverige. Den som fanns var en 59a om jag inte missminner mig, och det skulle hur som helst vara för stort för mig (min är en 55a).
Och som sagt, bättre och fler bilder kommer, vare sig ni vill det eller inte... Var så säkra
Men för att gå lite OT (vet inte hur hårda de är på OT här?), någon som har några bra förslag på hur man kan uppgradera den, både funktionellt men också (kanske framför allt) estetiskt? Ny sadel kommer när tillfälle ges, antagligen en svart brooks eller någon annan snygg, svart sadel (kan bli en liten söt racersadel också). Likaså kedja, en i "silver" är ju mycket snyggare än den jag har nu. Skulle gärna byta framdrevet till silver också, men det är lite väl omständigt, det byter jag nog när det är slut... Man skulle ju iof utan problem kunna polera det, iaf om det är alu. Vad tror ni om en sådan lösning?:)
//Axel
- Andrelindholm
- Posts: 84
- Joined: 06 Sep 2008 21:07
- Location: Stockholm, Vällingby
- Contact:
JÄ! Den var riktigt schysst Axel! Längtar efter flera bilder!Axel_ wrote:Hej!
Ny på forumet som jag är så tänkte jag att det kunde vara på sin plats med en liten koll på vad jag har i garaget (eller källaren för att vara exakt). Bianchin kom i dag (Måndag) så jag har inte haft möjlighet att ta någon bild på den ute. I källaren så är det självklart inte så bra förutsättningar vad gäller vare sig ljus eller bakgrund, men jag gjorde några tappra försök i alla fall Bättre bilder kommer när bättre förutsättningar för fotografering kommer, men pga skola så lär det inte bli innan helgen.
[Fin cykel]
//Axel
Tack Ja fler bilder kommer så fort jag har möjlighet att fota uteAndrelindholm wrote:JÄ! Den var riktigt schysst Axel! Längtar efter flera bilder!Axel_ wrote:Hej!
Ny på forumet som jag är så tänkte jag att det kunde vara på sin plats med en liten koll på vad jag har i garaget (eller källaren för att vara exakt). Bianchin kom i dag (Måndag) så jag har inte haft möjlighet att ta någon bild på den ute. I källaren så är det självklart inte så bra förutsättningar vad gäller vare sig ljus eller bakgrund, men jag gjorde några tappra försök i alla fall Bättre bilder kommer när bättre förutsättningar för fotografering kommer, men pga skola så lär det inte bli innan helgen.
[Fin cykel]
//Axel
//Axel
Återigen retrospektiv salong och nu min Tommasini tempo från omkring 88-91 . Det första fotot fotat på fel sida (vänster-förlåt Jonatan) med mavic bullhorn och scott clipp-on är från 89 då jag raskt slängde på ett clip-on efter Gud själv Greg LeMond, introducerade clip-on i TDF 89. Innan körde jag som alla andra med blott bullhornet. Sen följer några foton med Scotts galna styre som även det var tänkt åt LeMond. Jag själv köpte ett direkt från USA, men märkte direkt vilka svårigheter det var att cykla med händerna omlopp men även att man förlorade kraft pga. detta. Senare fick jag höra att LeMond övergav styret av samma skäl som jag själv vilket var att trots de väldigt aerodynamiska fördelarna så kunde man inte hålla den kadens X utväxling utan att cykeln ville dra sidledes eller tenderade att wobbla. Självklart vad den utrustad med en nästintill komplett mavic grupp. Bromsarna var Modolo Equipe KX 90 som jag även körde på mina linjecyklar. Ram samt comete hjulet var en Norsk motionär från Uppsala som köpte av mig (samt snodde en hög med foton) men deras öde känner jag inte till. Ramen var den enda i Sverige som togs in…
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
- limitedlizard
- Posts: 879
- Joined: 10 Aug 2008 18:50