Bilder på snygga hojjar!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Sönke » 11 Oct 2013 12:35

Skulle nog säga att Dolan Pre Corsan har kammat in fler tecken i trådarna här på forat än Lasrarna. Hur jävla tråkiga är inte dom!?!?Sen kan du ju inte på fullt allvar mena att dom inte är sjukt snygga Viggen. Och nej, jag blir inte stött eller tar det personligt för att jag råkar äga en Laser. :D

User avatar
Q&D
Posts: 449
Joined: 29 Aug 2013 22:38
Location: Helsingborg

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Q&D » 11 Oct 2013 13:02

Viggen wrote:Men jag undrar faktiskt ärligt när det helt oproptionellt stora, i mina ögon då såklart, intresset för allt Laser på det här forumet ska lägga sig? För jag kan inte se riktigt se det stora i den längre, känns urvattnad och lite väl uttjatad vid det här laget.
Konstig fråga :?
Man börjar undra om du själv har någon svårighet i att bibehålla intresse för något du håller för högt eller hålla något högt öht.

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Muffat Stål » 11 Oct 2013 14:29

Äh, inte alls en konstig fråga. De flesta hypar brukar ju lägga sig. Däremot brukar äldre prylar som fått kultstatus behålla den ganska länge. Lasern är en sådan. Därför förstår jag varför intresset består. Däremot lär intresset för den nya "lasern" falna innan det ens tar fart. Jag fattar verkligen inte grejen med den. Det är ju faktiskt typ bara en lackad random kolram.
The thigh's the limit

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Bilder på snygga hojjar!

Post by Otto » 11 Oct 2013 14:53

Sen är väl "hypen" med Dolan att den passar in på de flesta kriterierna när folk frågar om vilken ram de skall köpa. Det är väl ingen som påstår att den är snygg eller rolig på något sätt. Mest att den är billig och gör sitt jobb.
Men det är väl inte direkt en hype utan snarare ett snabbt svar att komma med när någon frågar för femtioelfte gången om ramtips.

User avatar
peteholmberg
Posts: 529
Joined: 25 May 2012 13:26
Location: Sthlm.12648

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by peteholmberg » 11 Oct 2013 15:18

Den är ju rolig i den bemärkelsen att man kan köra skiten ur den utan att bli ledsen om den går sönder.

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Kiliam » 11 Oct 2013 15:29

Vissa Pre Cursor är riktigt snygga också.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 11 Oct 2013 16:54

Mera Laser !
Vad som gör denna extra intressant är dels den stora ramen som ligger vid 64cm och som gör att man kan tydligt se hur kompakta dessa ramar är. Mycket seatback som blir än mer tydligt när det blir riktigt stora ramar som i det här fallet. Men vad som extra intressant är att aerospoilen vid vevlagerhylsan är intakt. Vi har ett exempel här i Sverige med Arvids Team Italia ram som har avsågad spoiler. Det blev ramaskri vid någon tävling och Italienarna fick resolut ta fram sågen för att blidka uci. Även de ramar som inte deltog fick spoilern kapad. Men sen har vi laserbyggaren Pesenti som säger att efter detta byggdes inga ramar med sådan spoiler men vad som är märkligt är alla de ramar som finns byggda ¨senare¨ och med spoiler. T.o.m. Oersted tävlade på en sådan ram och de gick även till export till Sovjet som den här på fotot. som f.ö. borde ha en cinelli stam och cinelli styre. Istället för ett okapat 3ttt 51.151.
Image
Мясо это убийство

User avatar
Q&D
Posts: 449
Joined: 29 Aug 2013 22:38
Location: Helsingborg

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Q&D » 12 Oct 2013 10:47

Muffat Stål wrote:Äh, inte alls en konstig fråga.
Konstigt i den bemärkelsen att frågan uttalas. Är man trött på ett ämne så är det väl bara till att tugga vidare på ett annat som man finner mer intressant.

Jag är säker på att det finns hungriga läsare för alla ämnen som det här forumet klarar att avhandla.
Som ny inom detta område gillar jag att lära och läsa om allt som det här forumets medlemmar intresserar sig för. Jag har tidigare aldrig hört talas om varken Dolan eller Laser och jag tror inte jag är den mest okunniga.

Sorry för ännu ett angeläget OT-inlägg.

User avatar
Krok
Posts: 413
Joined: 17 May 2013 00:02
Location: Göteborg

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Krok » 12 Oct 2013 12:28

Ronny wrote:Mera Laser !
Vad som gör denna extra intressant är dels den stora ramen som ligger vid 64cm och som gör att man kan tydligt se hur kompakta dessa ramar är. Mycket seatback som blir än mer tydligt när det blir riktigt stora ramar som i det här fallet. Men vad som extra intressant är att aerospoilen vid vevlagerhylsan är intakt. Vi har ett exempel här i Sverige med Arvids Team Italia ram som har avsågad spoiler. Det blev ramaskri vid någon tävling och Italienarna fick resolut ta fram sågen för att blidka uci. Även de ramar som inte deltog fick spoilern kapad. Men sen har vi laserbyggaren Pesenti som säger att efter detta byggdes inga ramar med sådan spoiler men vad som är märkligt är alla de ramar som finns byggda ¨senare¨ och med spoiler. T.o.m. Oersted tävlade på en sådan ram och de gick även till export till Sovjet som den här på fotot. som f.ö. borde ha en cinelli stam och cinelli styre. Istället för ett okapat 3ttt 51.151.
Image
Inget laserfan, men den här är fet!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 12 Oct 2013 18:12

Muffat Stål wrote:Äh, inte alls en konstig fråga. De flesta hypar brukar ju lägga sig. Däremot brukar äldre prylar som fått kultstatus behålla den ganska länge. Lasern är en sådan. Därför förstår jag varför intresset består. Däremot lär intresset för den nya "lasern" falna innan det ens tar fart. Jag fattar verkligen inte grejen med den. Det är ju faktiskt typ bara en lackad random kolram.
Att avfärda Laser Mia som en random kolram har man gjort sig skyldig till en feltolkning enligt mig. Lasern är sprungen ur en avbruten tillverkning från 80-talet då den var en exklusiv galet dyr cykel som inte ens proffstallen körde på utan blott diverse landslag och då främst de olika banmodellerna. Tillskillnad mot andra märken som antingen har funnits sedan 80-talet eller är av nyare årgång som Cervelo behöver inte den nya Laser Mia visa något nytt revolutionerande utan kan tryggt baseras på den design som Lasern blev berömd för och jag tycker den gör det mycket bra och det är precis detta som attraherar de som köper en Laser Mia och som vilket Cinelli var medvetna om. Lasern bar en futuristisk design på 80-talet som man inte förrän nu man kan se som ett standardkoncept hos kolramar och därav random liknelsen. Detaljer som den massiva vevlagerhylsan och de s.k. aerospoilers är fullt tillräckligt för en laserfantast att gå igång (i.a.f. en del). Ta den galet tvära vajerdragningen till bromsen som på fotot här exemplifieras med Sönkes Laser. En detalj som återfinns hos Laser Mia. En som funderar på att köpa en Laser Mia väljer inte mellan den och någon ny Cervelo,Colnago eller Specialized. Lika lite som den som köper en sådan valt mellan dem eller en Laser. Laser har en helt annan kundkrets som antingen är samlare och även kanske äger en laser sen tidigare. Eller de som vill ha något som har anknytning till en milstolpe i cykelhistorien och som har en design att luta sig emot i historiskt perspektiv. Personer med troligen ett historiskt cykelintresse som är lite större än vad man kan finna hos normalkunden för ett modernt kolfiberåk. Jag var själv väldigt tveksam till Laserrenässansen med Nostra men finner denna mer motiverad när den dock har ett modernt material med ett påtagligt avtryck från 80-talet.
Image
Мясо это убийство

User avatar
Slowie
Posts: 1044
Joined: 05 Dec 2011 02:15
Location: Sthlm
Contact:

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Slowie » 15 Oct 2013 18:08

Image

Stenhård!

User avatar
ivo
Posts: 369
Joined: 20 Aug 2009 00:46

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by ivo » 15 Oct 2013 18:50

^Gillar verkligen när de sparar sparar texten så. Här är ett annat exempel.
Image
SOLAFIX

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by frank.h » 15 Oct 2013 19:02

Slowie wrote:Image

Stenhård!
Tyvärr en felbyggd ram. Framhjulet tog i ramen även med lvg-gaffel.. Synd då den är sjukt ball! Finns att läsa mer om den på velospace har jag för mig!
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 16 Oct 2013 07:33

Image
Мясо это убийство

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Muffat Stål » 16 Oct 2013 07:47

Sjukt grym.

Folk kanske är sugna på att slå till.. Helt ok pris med tanke på att man kan vara två som delar på kostnaden.

http://www.ebay.it/itm/Vintage-Cinelli- ... 1299173385
Image
The thigh's the limit

el gato
Posts: 32
Joined: 27 Jun 2013 21:22
Location: Las Palmas GC

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by el gato » 16 Oct 2013 12:15

Kan inte bestämma mig för om det passar här eller i fultråden. Annorlunda är det iaf.

Image

Image

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by klasolsson » 16 Oct 2013 12:38

Ronny wrote:vajerdragningen till bromsen som på fotot här exemplifieras med Sönkes Laser
Image
Är Sönkes Laser en förklädd cross från UK? ;)

User avatar
frank.h
Posts: 1290
Joined: 22 Aug 2010 20:34
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by frank.h » 16 Oct 2013 12:40

klasolsson wrote:
Ronny wrote:vajerdragningen till bromsen som på fotot här exemplifieras med Sönkes Laser
[img]Wääähuäääh,%20Gråter%20floder![/img]
Är Sönkes Laser en förklädd cross från UK? ;)
Yepp! ;)
SONS OF SATAN - Fista Stockholm

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 16 Oct 2013 17:32

Image
Image
Мясо это убийство

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Fixen » 16 Oct 2013 18:41

TOIGHT!!!

Post Reply