Så där ja!rallykalle wrote:Det kan jag väl bjuda på:
[img]frog![/img]
Fint med franska cyklar.
Så där ja!rallykalle wrote:Det kan jag väl bjuda på:
[img]frog![/img]
Gitane Super Pista ram, 56x56 i Reynolds 531 med gaffeländar från campa.ravelax wrote:Stiligt! Specs?
så kan det vara men de riktiga pistavevarna ser också ut så. skitfult.rallykalle wrote:Spidel 106 vevparti som verkar vara ett lvg som någon slipat ned klackarna på
Härligt! JPR är nog rätt uttydning av märket på sadelstolpen, förkortning av Jean-Paul Routens, son till kände constructeur:en Jo Routens, tillverkade sadelstolpar, styrlager och lite annat på 80-talet.rallykalle wrote:Gitane Super Pista ram, 56x56 i Reynolds 531 med gaffeländar från campa.ravelax wrote:Stiligt! Specs?
3ttt pista-styre och stam.
Campa styrlager (och vevlager tror jag, ej tittat)
Spidel 106 vevparti som verkar vara ett lvg som någon slipat ned klackarna på.
Mavic CX18 fälgar, Mavic-graverat nav fram, ett identiskt bak fast utan märkning så vet ej vad det är för nav.
Sadelstople märkt 'JPB' och en Sofatti Imperator-sadel.
inte mkt att klaga på här Svante, mkt stiligt. ska vara dom omatchade däcken då.rallykalle wrote:fransken
inte mkt att klaga på här Svante, mkt stiligt. ska vara dom omatchade däcken då.rallykalle wrote:fransken
Ja, ett B inte ett R skall det givetvis vara. Använde minnet istället för att gå och titta när jag skrev. Tack för infon förresten.ravelax wrote:Härligt! JPR är nog rätt uttydning av märket på sadelstolpen, förkortning av Jean-Paul Routens, son till kände constructeur:en Jo Routens, tillverkade sadelstolpar, styrlager och lite annat på 80-talet.rallykalle wrote:Gitane Super Pista ram,ravelax wrote:Stiligt! Specs?
Sadelstople märkt 'JPB' och en Sofatti Imperator-sadel.
abacaxi har nog rätt ang. vevarna. Jag har inte sett några Stronglight banvevar med bättre finish än så. Ledtråden är väl ifall det finns försänkningar för klingbultarna eller inte på baksidan. Landsvägsvevarna har inga såna försänkningar.
De omatchande däcken ja. De satt matchade däck när jag packade upp den, men backdäcket höll luft i ca 1 min när det var pumpat. Fick välja mellan att hålla stilen eller sätta på nöddäck och hålla luften. Valde nog fel nu när jag tänker efter...bankiren wrote:inte mkt att klaga på här Svante, mkt stiligt. ska vara dom omatchade däcken då.rallykalle wrote:fransken
Diskhjul som ¨fjädrar¨ som Campagnolo ghibli. Före ghibli var alla diskhjul stumma och då antingen solida eller i ihåliga. Ibland oavsett om de var stumma utan fyllning som cinellis men som även fanns i solid form hos Gipiemme (tillverkade cinellis). Fördelen med ghibli är att det som ett vanlig ekerhjul klarar av stötar betydligt bättre än ett solid disk. Detta gäller retrodiskar och nu har vi mycket bättre diskar som konkurerar med ghibli som känns solida utan fjädring men likväl klarar av stötar utan att spricka vid fälgbanan eller ge andra komplikationer.russ_meyer wrote:Vadå 'tension disc'? (nyfiken)
Ronny, jag skaffade för några år sedan ett äldre zipp 950. Vad anser du om kvaliteten och konstruktionen på dessa diskar? Kan inte känna att det flexar nämnvärt men det kan också ha med cyklistens styrka att göra.Ronny wrote:Detta gäller retrodiskar och nu har vi mycket bättre diskar som konkurerar med ghibli som känns solida utan fjädring men likväl klarar av stötar utan att spricka vid fälgbanan eller ge andra komplikationer.russ_meyer wrote:Vadå 'tension disc'? (nyfiken)
jävlar va smutt!, vem köpte du av?Senior herb wrote:Kejsarn av Japan sände nåt
[img]samson
Härligt!Senior herb wrote:Kejsarn av Japan sände nåt