UN GIRO DI SPORCO SUD - 25:E APRIL!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Post by Bubblan » 02 Apr 2009 19:25

fredde.se wrote:Morsning!

Vilken adress ligger festlokalen på?

Jag bor vid Möllan (ej Myllan) är det nära eller långt bort?

/Fredde
Malmö är inte så stort. Men den ligger precis vid Möllevångstorget om jag minns rätt, jag har för mig att jag såg en skylt som det stod "Kristianstadsgatan" på.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Pista Malmø
Posts: 103
Joined: 11 Mar 2009 17:32
Location: Malmø
Contact:

Post by Pista Malmø » 02 Apr 2009 19:52

Pista Malmø informerar att festlokalen ligger typ på kristianstadgatan 14 (in i gården) det kommer att serveras dryck, mat och kaffe till en billig penning (runt 50-lappen för mat och kaffe) och sen blir det öl till bra pris och prisutdelning! Mindre än en månad kvar nu!!!!!!!

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 02 Apr 2009 19:54

Ronny wrote:Ta rygg på Busken som är rak som en fura på cykeln! Kobent är han också precis som en annan på cykel vilket är bra.
Då får jag krypa ihop ordentligt med tanke på att jag är typ tre meter lång ;)
Får sno nån av arvids tempohojjar så kanske jag kommer ner tillräckligt!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 02 Apr 2009 22:51

Ronny wrote: Ta rygg på Busken som är rak som en fura på cykeln! Kobent är han också precis som en annan på cykel vilket är bra.
Nu ska vi inte hacka på Simpas rygg!
Den har räddat mig mången gång när mjölksyran börjat göra sig påmind.
I Dalarnas djupa skogar..

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 02 Apr 2009 22:54

mrtn wrote:
Ronny wrote:Ta rygg på Busken som är rak som en fura på cykeln! Kobent är han också precis som en annan på cykel vilket är bra.
Då får jag krypa ihop ordentligt med tanke på att jag är typ tre meter lång ;)
Får sno nån av arvids tempohojjar så kanske jag kommer ner tillräckligt!
Kan du inte köra på två? En att trampa på och en att styra med och så ligger du över bägge...

/För sent på kvällen

User avatar
Pista Malmø
Posts: 103
Joined: 11 Mar 2009 17:32
Location: Malmø
Contact:

Post by Pista Malmø » 04 Apr 2009 09:26

Image

ÄNTLIGEN! Ett paypal konto finns! Ill Campionissimo jublar av lycka! Kika in på http://www.pistamalmoe.org och klicka på "pay now" länken längst ner på sidan så kan ni betala eran anmälnings-avgift ögna bums!

User avatar
Pista Malmø
Posts: 103
Joined: 11 Mar 2009 17:32
Location: Malmø
Contact:

Post by Pista Malmø » 12 Apr 2009 19:16

Image
Image

Vad är det här, inte bara en utan TVÅ jättestora lådor ifrån Bricklane Bikes i London? Vad betyder det? Är det helt plötsligt ett ännu kraftigare prisregn över deltagarna? SMHI lovar kraftiga skurar till efterfesten (men solsken och medvind hela tävlingen). Nästa vecka får ni kanske veta vilken tid vi ni ska vara i ystad. Våren har kommit mina vänner, snart kommer ni stå förväntasfulla och lite nervösa på ett torg i Ystad och undra vad som kommer att hända! Vi i Pista Malmø är otroligt förväntasfulla!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 12 Apr 2009 19:47

Det är inte så att det är samma låda som är fotad i 2 olika vinklar?
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 12 Apr 2009 20:20

jon wrote:Det är inte så att det är samma låda som är fotad i 2 olika vinklar?
Tänkte precis samma sak
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Pista Malmø
Posts: 103
Joined: 11 Mar 2009 17:32
Location: Malmø
Contact:

Post by Pista Malmø » 12 Apr 2009 21:39

jon wrote:Det är inte så att det är samma låda som är fotad i 2 olika vinklar?
jo men nu har jag två paket att hämta ut från bricklane bikes så det så!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 13 Apr 2009 00:06

Pista Malmø wrote:
jon wrote:Det är inte så att det är samma låda som är fotad i 2 olika vinklar?
jo men nu har jag två paket att hämta ut från bricklane bikes så det så!
Jag vet.
Bara jävlas lite...
:wink:
I Dalarnas djupa skogar..

Johannes
Posts: 39
Joined: 16 Nov 2008 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Post by Johannes » 13 Apr 2009 11:10

Konstigt att det är någon som pratar i första person som pistamalmö, låter som att han har en småländsk dialekt med dansk brytning......

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Post by boon » 13 Apr 2009 13:30

Tänkte slänga ut en förfrågan om boende.
Jag kan nog fixa utanför cykelklicken, men det är ju mycket roligare om man kan däcka hos som har med girot att göra.

Tack på förhand.

/Robin
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Pista Malmø
Posts: 103
Joined: 11 Mar 2009 17:32
Location: Malmø
Contact:

Post by Pista Malmø » 16 Apr 2009 19:27

Image

Tävlingsledningen och Il Campo säger att det är många oroliga själar där ute som har frågor angående vad som är och inte är tillåtet att ha på sin cykel till Girot. Tävlingsledningen svarar att vi godtar alla typer av cyklar utom liggcyklar och "bilcyklar" samt cyklar med frihjul. Solo bici de pista ropar Il Campo glatt i bakgrunden!

Har du ett flipflopnav med fixed/fixed får du självfallet sätta det på din cykel, hurvida det tillkommer någon form av poängbestraffning/allmän späkning vid drevskifte tänker vi dock inte säga ett knyst om ännu.

Alla former av styren är välkomna, vi rekomenderar dock att ni cyklar med tight kapade risterstyren samt några tokigt färgmatchade grips på det.

Morgonen den 25:e är i skrivande stund i planering, klart är dock att två minibussar kommer att gå som cykeltransport från Malmö station till Ystad i god tid innan tävlingen. Först till mölle är principen som gäller, vidare så uppskattas det om framhjul avmonteras och medtages på tåget.

Kvällen innan föregås av Bingo Katt (alltså en alleycat med bingotema) cigarettröknig och öldrickning, vid extremfall kan dispens från cigarettrökningen ges. Kvällen på tävlingsdagen innebär cykelfest och allmänt partaj, som vi aviserat innan kommer det att erbjudas mat och förfriskningar till en billig penning, musik ska spisas, priser utdelas, cyklar ska cyklas och om vi blir tillräckligt fulla kommer SM i footdown att gå av stapeln! Tjohoo vilket party helgen den 25:e blir!

User avatar
Pista Malmø
Posts: 103
Joined: 11 Mar 2009 17:32
Location: Malmø
Contact:

Post by Pista Malmø » 20 Apr 2009 15:33

Image

ALLEZ! ALLEZ! Tid för tävlingsstart är satt! 11.30 i ystad går starten! Tåget går 10.15 ifrån malmö station och dom som vill transportera sin cykel med hjälp av oss kommer 09:45. Eftersom att så många cyklar som möjligt ska få plats så uppskattar vi om ni gör er redo på att demontera framhjul och styren (dom tar ni bara med på tåget). Vi har 1 van och 1 minibuss till cykeltransport först till kvarn principen gäller för platser.

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Post by dtb » 20 Apr 2009 18:11

cool.

det verkar som att det är väldigt många som skall cykla girot. vad händer med de som inte får mala, dvs de vars cyklar inte får plats i minibuss och van? går det att ta på tåget eller är det SJ?

börjar kännas lite småpirrit här. skall bli apkul att race:a.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Post by olebole » 20 Apr 2009 18:21

dtb wrote:cool.

det verkar som att det är väldigt många som skall cykla girot. vad händer med de som inte får mala, dvs de vars cyklar inte får plats i minibuss och van? går det att ta på tåget eller är det SJ?

börjar kännas lite småpirrit här. skall bli apkul att race:a.
Cykel är inga problem att ta med på tåget, dock måste man betala en barnbiljett för den!

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Post by Batman » 20 Apr 2009 18:24

När blir deadlinen för och vara med? funderar på att komma tillbaka söderöver och rasta av Boon´s gamla fraggle sticker bike...

Hur många blir ni?

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Post by olebole » 20 Apr 2009 18:36

Batman wrote:När blir deadlinen för och vara med? funderar på att komma tillbaka söderöver och rasta av Boon´s gamla fraggle sticker bike...

Hur många blir ni?

Deadline är Lördag 11.30 :twisted:
Eller ja senare om du känner att du hinner trampa ikapp! :D

User avatar
Pista Malmø
Posts: 103
Joined: 11 Mar 2009 17:32
Location: Malmø
Contact:

Post by Pista Malmø » 20 Apr 2009 21:26

Batman wrote:När blir deadlinen för och vara med? funderar på att komma tillbaka söderöver och rasta av Boon´s gamla fraggle sticker bike...

Hur många blir ni?
Vi ser väl ut att bli jätte många! Som ole säger så är det 11.30 senast, gladast blir vi dock om du går in på vår blogg (http://www.pistamalmoe.org) och trycker sedan på "pay now knappen". Anmälningsavgiften kostar en hunka 100:- och det är ganska billigt för världens bästa vår-kick off!

Post Reply