Vett och etikett med Ribbing.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Vett och etikett med Ribbing.

Post by Hiwatt » 19 Jun 2009 00:11

...man undrar ju. Ribbing vet...(från DN).

Fråga: Jag har en liten fråga angående min cykel. Eller dess existens i sociala sammanhang. Det är mitt huvudsakliga fortskaffningsmedel vi talar om och det är en vacker racercykel. Jag brukar känna att folk gör sig lite lustiga över att jag gärna dyker upp på tillställningar med cykel. Senast var det en middag på restaurang där det starkt ifrågasattes varför jag kom in genom dörren med cykelhjälmen under armen. En sak med cykel är ju att jag tenderar att avstå alkoholen helt de kvällar jag cyklar. Det är en annan fråga då det gärna också vållar till debatt. Men är cykeln, förutsatt att det inte är en risig skrothög och att man inte anländer genomsvettig, ett färdmedel som är okej oavsett om jag ska till Operakällaren eller bara till en kompis grillfest? Är cykel löjligt?

Svar: Låt dina vänner skoja med din cykel och ditt cyklande - var stolt över att du är miljömedveten som cyklar, och ha milt överseende med att andra förmodligen halvt avundsjuka tillåter sig att skoja med dig. Du är i bästa sällskap med exempelvis Sveriges utrikesminister, kulturministern med flera. Visa hur nöjd du är med ditt cyklande så tystnar de förmodligen ganska barnsliga skämten omsider. Du kan cykla till en kungamiddag om du vill - det har för den delen hänt, har jag hört.

Cykel är fullkomligt olöjligt. De som anser att det är löjligt med cyklande är, kan man lugnt säga, ute och cyklar.

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/20 ... cykla-3889
The Blood I bleed is Black indeed!

Post Reply