Vit Peugeot - Stulen eller bara fullåst i GBG?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Jojje
Posts: 39
Joined: 19 May 2009 14:25
Location: Majorna

Vit Peugeot - Stulen eller bara fullåst i GBG?

Post by Jojje » 25 Aug 2009 19:00

Har noterat en stilig fransos som har stått och samlat damm de senaste dagarna. Fastlåst med en simpel slang i ett träd. Snodd och dumpad eller bara någon som behöver hjälp med att få hjulen bortskruvade?

Image
Last edited by Jojje on 25 Aug 2009 20:21, edited 1 time in total.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Vit Peugeot - Stulen eller bara fullåst i GBG?

Post by Busken » 25 Aug 2009 20:13

smart att posta bild och info om vart den står, verkligen! skriv det här i tidningen...

User avatar
Jojje
Posts: 39
Joined: 19 May 2009 14:25
Location: Majorna

Re: Vit Peugeot - Stulen eller bara fullåst i GBG?

Post by Jojje » 25 Aug 2009 20:55

Busken wrote:smart att posta bild och info om vart den står, verkligen! skriv det här i tidningen...
Stadsdelen är stor, men visst, du har en poäng. Cykeln står nu således parkerad i GBG kort och gott.

Men jag kan ju fimpa både bilden och hela tråden och vänta en vecka så är hojen säkert borta och både jag och ägaren slipper fundera mer på den saken.

patrik
Posts: 635
Joined: 06 Jun 2008 20:35
Location: Göteborg

Re: Vit Peugeot - Stulen eller bara fullåst i GBG?

Post by patrik » 25 Aug 2009 22:52

+1 Jojje
Var bara omtanke som ledde till den här tråden. Jag tycker du borde ta cykeln, skriva en fet lapp på trädet. Eventuellt lämna till polisen, om ingen hör av sig. Det är bara idioti att den ska stå där olåst. Och höra av dig på forumet, där förhoppningsvis bara sköna cyklister hänger - inga cykeltjuvar. Det är min naiva och förhoppningsfulla inställning i alla fall.

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Vit Peugeot - Stulen eller bara fullåst i GBG?

Post by Nils » 26 Aug 2009 10:10

patrik wrote:+1 Jojje
Var bara omtanke som ledde till den här tråden. Jag tycker du borde ta cykeln, skriva en fet lapp på trädet. Eventuellt lämna till polisen, om ingen hör av sig. Det är bara idioti att den ska stå där olåst. Och höra av dig på forumet, där förhoppningsvis bara sköna cyklister hänger - inga cykeltjuvar. Det är min naiva och förhoppningsfulla inställning i alla fall.
Bra tanke men den är ju inte olåst.
Använder man ett så dåligt lås får man väl skylla sig själv om den är borta. Fy fan för cykeltjuvar.
/ KasperochJesperochJonathan

patrik
Posts: 635
Joined: 06 Jun 2008 20:35
Location: Göteborg

Re: Vit Peugeot - Stulen eller bara fullåst i GBG?

Post by patrik » 26 Aug 2009 17:43

Nils wrote:
patrik wrote:+1 Jojje
Var bara omtanke som ledde till den här tråden. Jag tycker du borde ta cykeln, skriva en fet lapp på trädet. Eventuellt lämna till polisen, om ingen hör av sig. Det är bara idioti att den ska stå där olåst. Och höra av dig på forumet, där förhoppningsvis bara sköna cyklister hänger - inga cykeltjuvar. Det är min naiva och förhoppningsfulla inställning i alla fall.
Bra tanke men den är ju inte olåst.
Använder man ett så dåligt lås får man väl skylla sig själv om den är borta. Fy fan för cykeltjuvar.
/ KasperochJesperochJonathan
Ahh, okej. Synvilla som gjorde att jag trodde låset bara hängde på ramen..

Post Reply