OT-tråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Bubblan » 19 Dec 2009 02:38

http://www.boston.com/bigpicture/2009/1 ... _of_3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cogs 'n Kegs

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: OT-tråden

Post by Sönke » 19 Dec 2009 21:08

Play on player!
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Viggen » 20 Dec 2009 12:06

Det va ju själve fan att alpin-sändnigarna slutade precis, vem fan vill titta på skidskytte när man kan kolla på super-g?

User avatar
carlm
Posts: 360
Joined: 13 Aug 2008 22:51
Location: Göteborg

Re: OT-tråden

Post by carlm » 20 Dec 2009 12:32

Tack Bubblan!

Jag kan inte sluta titta på den sidan.. Har tittat igenom alla bilder från 2009 nu och börjat om igen, fantastisk blandning av utsökt fotojournalistik.

Ta och titta igenom bilderna på länken allihop.

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Nils » 20 Dec 2009 13:16

carlm wrote:
Tack Bubblan!

Jag kan inte sluta titta på den sidan.. Har tittat igenom alla bilder från 2009 nu och börjat om igen, fantastisk blandning av utsökt fotojournalistik.

Ta och titta igenom bilderna på länken allihop.
A riktigt underhållande och fin sida!

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Batman » 21 Dec 2009 19:38

sjuk bild på basebollen...
WarHeadCouriers

User avatar
carlm
Posts: 360
Joined: 13 Aug 2008 22:51
Location: Göteborg

Re: OT-tråden

Post by carlm » 21 Dec 2009 23:55

Batman wrote:
sjuk bild på basebollen...
Den är helt bisarr, undrar hur många fps fotografen körde med för att klocka den :)

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: OT-tråden

Post by Busken » 22 Dec 2009 00:52

carlm wrote:
Batman wrote:
sjuk bild på basebollen...
Den är helt bisarr, undrar hur många fps fotografen körde med för att klocka den :)
Kanske en miljon fps. Det är vad jag gissar på i alla fall!

Nu över till viktigare grejer! Jag har en pizzeria när mig, dom gör pizza på riktigt. Inte sån pizza man får i Sverige, ni vet sån här pizza som oftast ger dina smaklökar intrycket av att den kommer ifrån ett grådisigt hudiksvall. Ej heller den där "lyx-pizzan" för över hundra släng som mest bara är ett tunt stycke bröd med några salladsblad på. Nej, saftig, frodig, frasig och smakrik är pizzan! Det är svårt att återge hur underbar denna pizza är! Idag så åkte min tjej till Gotland för att fira hjul med sin familj. Jag är kvar på poppelgade för att arbeta några dagar till. Jag saknar min tjej fruktansvärt mycket, det är alltid mörkt ute och jag pajjade en svindyr sadel idag. Fattar ni vilken misär jag var i? Fattar ni också då hur mycket jag behövde tröstäta? Idag har jag för första gången i mitt liv beställt en familjepizza med uppsåtet att äta upp hela själv! Det är en stor dag i mitt liv! Ända sedan jag drömmande stod vid disken på pizzeria slavia i Mullsjö och dregglade över de enorma pizzorna som kom ur ugnen har jag drömt om denna dag! Och nu sitter jag här, snart fyra timmar efter att pizzan införskaffades och inmundigades. Jag är fortfarande dödligt mätt, jag känner en molande smärta i hjärttrakten och svettas ymmigt! Kunde inte må bättre med andra ord!

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Re: OT-tråden

Post by jalle » 22 Dec 2009 01:35

Nu över till viktigare grejer! Jag har en pizzeria när mig, dom gör pizza på riktigt. Inte sån pizza man får i Sverige, ni vet sån här pizza som oftast ger dina smaklökar intrycket av att den kommer ifrån ett grådisigt hudiksvall. Ej heller den där "lyx-pizzan" för över hundra släng som mest bara är ett tunt stycke bröd med några salladsblad på. Nej, saftig, frodig, frasig och smakrik är pizzan! Det är svårt att återge hur underbar denna pizza är! Idag så åkte min tjej till Gotland för att fira hjul med sin familj. Jag är kvar på poppelgade för att arbeta några dagar till. Jag saknar min tjej fruktansvärt mycket, det är alltid mörkt ute och jag pajjade en svindyr sadel idag. Fattar ni vilken misär jag var i? Fattar ni också då hur mycket jag behövde tröstäta? Idag har jag för första gången i mitt liv beställt en familjepizza med uppsåtet att äta upp hela själv! Det är en stor dag i mitt liv! Ända sedan jag drömmande stod vid disken på pizzeria slavia i Mullsjö och dregglade över de enorma pizzorna som kom ur ugnen har jag drömt om denna dag! Och nu sitter jag här, snart fyra timmar efter att pizzan införskaffades och inmundigades. Jag är fortfarande dödligt mätt, jag känner en molande smärta i hjärttrakten och svettas ymmigt! Kunde inte må bättre med andra ord!
Julbord solitaire, a la italiana!

User avatar
Maurizio
Posts: 47
Joined: 15 Apr 2009 22:22
Location: Jönköping
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Maurizio » 22 Dec 2009 02:50

Busken wrote: Kanske en miljon fps. Det är vad jag gissar på i alla fall!

Nu över till viktigare grejer! Jag har en pizzeria när mig, dom gör pizza på riktigt. Inte sån pizza man får i Sverige, ni vet sån här pizza som oftast ger dina smaklökar intrycket av att den kommer ifrån ett grådisigt hudiksvall. Ej heller den där "lyx-pizzan" för över hundra släng som mest bara är ett tunt stycke bröd med några salladsblad på. Nej, saftig, frodig, frasig och smakrik är pizzan! Det är svårt att återge hur underbar denna pizza är! Idag så åkte min tjej till Gotland för att fira hjul med sin familj. Jag är kvar på poppelgade för att arbeta några dagar till. Jag saknar min tjej fruktansvärt mycket, det är alltid mörkt ute och jag pajjade en svindyr sadel idag. Fattar ni vilken misär jag var i? Fattar ni också då hur mycket jag behövde tröstäta? Idag har jag för första gången i mitt liv beställt en familjepizza med uppsåtet att äta upp hela själv! Det är en stor dag i mitt liv! Ända sedan jag drömmande stod vid disken på pizzeria slavia i Mullsjö och dregglade över de enorma pizzorna som kom ur ugnen har jag drömt om denna dag! Och nu sitter jag här, snart fyra timmar efter att pizzan införskaffades och inmundigades. Jag är fortfarande dödligt mätt, jag känner en molande smärta i hjärttrakten och svettas ymmigt! Kunde inte må bättre med andra ord!
Om du tycker att pizzorna i Mullsjö är goda så tycker jag att du kan ta bilen, kör de 4 milen till Jönköping och ät på Alcamo, eller på Biblos i Huskvarna, värt varenda öre! Jönköpings kebabsås FTW!!!
http://www.jnytt.se/nojesnyhet/27513/jo ... s-pa-natet
http://www.jnytt.se/nojesnyhet/28030/jn ... -pizzerian

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: OT-tråden

Post by Busken » 22 Dec 2009 08:27

Maurizio wrote:
Busken wrote: Kanske en miljon fps. Det är vad jag gissar på i alla fall!

*svull*
Om du tycker att pizzorna i Mullsjö är goda så tycker jag att du kan ta bilen, kör de 4 milen till Jönköping och ät på Alcamo, eller på Biblos i Huskvarna, värt varenda öre! Jönköpings kebabsås FTW!!!
http://www.jnytt.se/nojesnyhet/27513/jo ... s-pa-natet
http://www.jnytt.se/nojesnyhet/28030/jn ... -pizzerian
Nu snackar jag ju om pizzeria slavia, pizzerian som låg i det gamla stationshuset (det som brann ner). När det kommer till pizza i vätter-regionen så är jag OG! Alcamo är inte värt att käka på längre, dom har ju bytt ägare efter kräkskandalen efter något år sedan! Jag har ätit fler pizzor i jönnet än vad du kan tänka dig! Jag har fortfarande fett kvar i ryggslutet som är kvar från tiden i jönköping runt millenieskiftet! Men... tiderna förändras, pizzerior byter ägare, stamgäster dör i hjärtinfarkt!

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: OT-tråden

Post by ArvidSvensson » 22 Dec 2009 08:58

Busken wrote:pizza...
På Acapulco i Västerås kunde man få en hamburgerpizza. Fyra stycken nittiogrammare på pizzan! Man köpte den alltid aspackad och spydde alltid efteråt. Kebabpizzan i Mariestad är inte heller så pjåkig. En kebabtallrik med pizzabotten istf porslin. Givetvis med pommes på. De hade "Dag Vennlund Pizza" också. Han var någon spjutkastarkändis från bygden. "Obs! Stark!" stod det på den så jag tordes inte prova den.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: OT-tråden

Post by Busken » 22 Dec 2009 17:00

ArvidSvensson wrote:
Busken wrote:pizza...
På Acapulco i Västerås kunde man få en hamburgerpizza. Fyra stycken nittiogrammare på pizzan! Man köpte den alltid aspackad och spydde alltid efteråt. Kebabpizzan i Mariestad är inte heller så pjåkig. En kebabtallrik med pizzabotten istf porslin. Givetvis med pommes på. De hade "Dag Vennlund Pizza" också. Han var någon spjutkastarkändis från bygden. "Obs! Stark!" stod det på den så jag tordes inte prova den.
Det där med kebabtallrik på pizzan är vanligt i jönköping. Typen kallas för tre kronor, det är oftast, bröd, tomatsås, ost, lök, champignoner, kebab, isbergsallad, pommes & kebabsås på. Mycket mättande, inte så närande och knappst nyttigt... men lita på att jag ska ha mig en sån när jag åker hem över julen! Inbakade pizzor av olika varianter finns också, och pizzor med stekt ägg på. Personligen skulle jag vilja äta den där hamburgerpizzan på Acapulco i west-aros, det känns spännande!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: OT-tråden

Post by jon » 22 Dec 2009 22:04

När jag var liten drömde jag i hemlighet om att få äta pizza med glass på som Turtles gjorde...
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: OT-tråden

Post by jon » 22 Dec 2009 22:09

Busken wrote:...pizzor med stekt ägg på...
Jag har dom senaste gångerna jag köpt pizza beställt "Bomba", med skinka, bacon, lök & just ägg. Dock är det inte stekt utan dom knäcker ett ägg som stelnar på pizzan.
Den är go den.
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: OT-tråden

Post by Bubblan » 22 Dec 2009 22:35

jon wrote:När jag var liten drömde jag i hemlighet om att få äta pizza med glass på som Turtles gjorde...
Jag tycker verkligen att du ska prova med glass på pizzan (om du inte redan gjort det). När jag 2001 gjorde en liten "road trip" så hoppade jag av bussen i någon håla mellan St. Louis och Nashville. Där gick jag in på en pizzeria som erbjöd pizzabuffé. Jag möttes av pizzor med allt från smält choklad och vaniljsås till jordgubbssylt på. Det var med rädsla jag tog en slice av varje. Men oj oj, skulle jag bara komma ihåg namnet på hålan så skulle jag bege mig dit varje gång jag besöker det stora landet i väst.
Cogs 'n Kegs

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: OT-tråden

Post by eodd » 23 Dec 2009 08:01

jon wrote:När jag var liten drömde jag i hemlighet om att få äta pizza med glass på som Turtles gjorde...
I Halmstad finns det en pizzeria som serverar en pizza med glass på. Minns inte vad den heter men kan luska reda på det om intresse finns.
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: OT-tråden

Post by Busken » 23 Dec 2009 12:10

jon wrote:När jag var liten drömde jag i hemlighet om att få äta pizza med glass på som Turtles gjorde...
oh my gawd, det drömde jag också! Sen brukade jag fantisera om att jag var krang också... mäktigt var det!

För övrigt var det sjukt länge sedan jag käkade bacon... det är synd!

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: OT-tråden

Post by Teodor » 23 Dec 2009 14:56

Kommer inte ihåg var (eller var det karlskoga?), men någonstans i Sverige är en pizzerias specialitet en hel hamburgertallrik med hamburgare i bröd och pommes, allt inbakat i en calzone. Delikat!

User avatar
OlaB
Posts: 102
Joined: 21 Jan 2009 15:53
Location: Göteborg

Re: OT-tråden

Post by OlaB » 23 Dec 2009 15:46

Befinner mig i Skellefteå nu men kommer nog att hålla mig till mer traditionella julrätter än denna: http://lyxunge.blogspot.com/2009/07/upp ... krove.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply