Polo-SM i samband med Ronde van Retaard?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Polo-SM i samband med Ronde van Retaard?

Post by Bubblan » 25 Jul 2008 19:01

Hur blir det nu, blir det något "SM" i Polo i samband med Ronde van Retaard?

Om så är fallet, blir det då Stockholm, Malmö, Göteborg, Uppsala osv. som bildar lagen, eller kan det vara så att det blir mer i stil med Chrobin Crew, 48/16 Randonneurs, Pojkarna D.A.M.P., Pista Malmö, Pista Malmö Hangarounds osv? Alltså att man får ställa upp med ett eget lag om typ 3-4 pers?

Jag tror att ni förstår hur jag menar.

Sen tänkte jag även passa på att slå ett slag för en Polo div. 1 norra då det är hyfsat många "polospelare" i Stockholm, och snart finns även ett lag i Uppsala. Att det helt enkelt styrs upp en serie av något slag i Stockholm med lite olika lag. Matchdagar söndagar med x-antal matcher.

Är det flaskan som gäller ikväll? Ja, jag tror nästan det.
Cogs 'n Kegs

styggavargen
Posts: 135
Joined: 15 Jul 2008 12:26
Location: GBG

Post by styggavargen » 25 Jul 2008 20:31

Jo då, tanken finns men eftersom jag antar att huvudansvaret ligger hos mig för att styra upp det så kommer jag inte ge några bestämda besked än. Vår plan behöver fixas till, utrustning ordnas etc. Min tanke har varit 3-manna lag av den sista typen du nämnde. Inga renodlade stadslag har jag tänkt. Ska väl försöka samordna detta med club Komet rållör då jag faktiskt inte är medlem.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 25 Jul 2008 21:38

Poloscenen i Malmö är än så länge obefintlig(mig veteligen).
Så räkna inte med några deltagare härifrån...
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: Polo-SM i samband med Ronde van Retaard?

Post by 48/16 magnus » 25 Jul 2008 23:22

Bubblan wrote:Hur blir det nu, blir det något "SM" i Polo i samband med Ronde van Retaard?

Om så är fallet, blir det då Stockholm, Malmö, Göteborg, Uppsala osv. som bildar lagen, eller kan det vara så att det blir mer i stil med Chrobin Crew, 48/16 Randonneurs, Pojkarna D.A.M.P., Pista Malmö, Pista Malmö Hangarounds osv? Alltså att man får ställa upp med ett eget lag om typ 3-4 pers?

Jag tror att ni förstår hur jag menar.

Sen tänkte jag även passa på att slå ett slag för en Polo div. 1 norra då det är hyfsat många "polospelare" i Stockholm, och snart finns även ett lag i Uppsala. Att det helt enkelt styrs upp en serie av något slag i Stockholm med lite olika lag. Matchdagar söndagar med x-antal matcher.

Är det flaskan som gäller ikväll? Ja, jag tror nästan det.


Jag blev så exalterad att jag var tvungen att öppna en fjärde chimay.
"48/16 Randonneurs" är taget, ett handplockat lag med snälla, mjuka, lugna men lömska/falska spelare.
Men är det inte lite väl optimistiskt att försöka klämma in det med Ronde van Retaard?
Jag räknar med att cykelpolo är ett året runt nöje.

/M

User avatar
Telefonplan
Posts: 448
Joined: 24 Jan 2008 08:50
Location: Hägerstensåsen

Post by Telefonplan » 25 Jul 2008 23:37

Självklart, vi snor dubbarna från närmsta isracing-klubb. Cykelpolo och glüwein låter som vinterns måste.

User avatar
Deus
Posts: 386
Joined: 08 Dec 2007 23:52

Post by Deus » 26 Jul 2008 00:35

bubblan, jag såg nog att du valde flaskan.

såg minsann din hoj knappt låst vid hornstull, upp emot västerbron.

dyng som man var var man tvungen att se efter.


Skicka ditt tel, så hookar vi häng imorrn eller på sön. med ev. grill o diverse härligheter.

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by bruse » 27 Jul 2008 09:04

Fördelen med att spela vid Ronden i Göteborg, är väl att det kommer folk från hela landet. Det vore ju najs om vi kunde få första SM:et. kanske bör vi harmoniserra reglerna med varandra.

Jag är gärna med, är iofs inte en klippa, men jag har skoj! Och just nu är det jag som har klubborna hahahahaha

styggavargen
Posts: 135
Joined: 15 Jul 2008 12:26
Location: GBG

Post by styggavargen » 27 Jul 2008 12:29

Tja, jag har ju tidigare presenterat reglerna vi kör med i Götet så släng gärna upp de ni kör med i andra städer så kan vi ju se vad det är för skillnader.

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by bruse » 27 Jul 2008 12:33

Styggavargen, akn du publicera dom igen äru snäll?

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Post by Otto » 04 Aug 2008 20:58

jon wrote:Poloscenen i Malmö är än så länge obefintlig(mig veteligen).
Så räkna inte med några deltagare härifrån...
Men om man säger så här, alla är amatörer. Det roligaste hade ju vart om det kom så många som möjligt. Visst vissa personer är bättre än andra, men här i GBG är vi ju inte direkt samspelta (då vi blandar lagen mellan varje match) så alla har nog samma chans.
Så snacka ihop er och spela för att det är en kul grej. Det är ju inte varje dag det är SM!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 04 Aug 2008 23:06

otto_r wrote:
jon wrote:Poloscenen i Malmö är än så länge obefintlig(mig veteligen).
Så räkna inte med några deltagare härifrån...
Men om man säger så här, alla är amatörer. Det roligaste hade ju vart om det kom så många som möjligt. Visst vissa personer är bättre än andra, men här i GBG är vi ju inte direkt samspelta (då vi blandar lagen mellan varje match) så alla har nog samma chans.
Så snacka ihop er och spela för att det är en kul grej. Det är ju inte varje dag det är SM!
Hmm.. Personligen har jag länge varit sugen på att prova det, men när jag har lagt fram förslaget så verkade intresset minst sagt svalt...

Något som jag däremot hade tänkt att föreslå är att vi i samband med polon kör SM i footdown.
Eller varför inte trackstand SM. Kanske till och med SM i skidding?
När "alla" ändå så är samlade. Har svårt att tänka mig att det bli någon annan slags samling med fler fixiecyklister från så många olika ställen av landet i år...
I Dalarnas djupa skogar..

T.K
Posts: 74
Joined: 19 Apr 2008 10:44
Location: I buskarna utanför Göteborg

Post by T.K » 06 Aug 2008 12:03

Skulle inte vi kunna köra POLO-SM på söndagen. Cykelpolo kan ju även spelas i bakfullt tillstånd och med ett gasnka tight schema.

Jag föreslår att vi börjar skriva upp lag.

Hector, styr upp!

Image

Post Reply