Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by klasolsson » 29 Aug 2009 16:26

Jag kolhydratsladdar för tredje dagen i rad nu...flytande kolhydrater!

Carbs ftw! :D

User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by Hommus » 01 Sep 2009 20:22

Ja nu kanske det ser ut som om vi är ute och smygtränar inför Retarden men så är det alltså inte. Man får cykla cross på crossens premiärdatum utan att nån ska sammankoppla det med Retarden, att jag råkade publicera bilden i denna tråd är också ett sammanträffande. Bikt eller inte, vill inte sticka kniven i nån så det är lika bra att vara ärlig. Image

AND.ers
Posts: 343
Joined: 03 Feb 2009 20:38

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by AND.ers » 01 Sep 2009 23:33

Hur ska man ta sig till starten så pass tidigt om man måste åka från uppsala. Ett av problemen är ju att man endast får ta två cyklar per tåg med upptåget och sj är ett no go. Någon som har tips?.

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by Kneecap » 01 Sep 2009 23:37

AND.ers wrote:Hur ska man ta sig till starten så pass tidigt om man måste åka från uppsala. Ett av problemen är ju att man endast får ta två cyklar per tåg med upptåget och sj är ett no go. Någon som har tips?.
Tjena!

Åk ner kvällen innan och bo på hotell eller hitta nån polare med bil som är sugen på att köra er ner..

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by Andye » 02 Sep 2009 08:03

AND.ers wrote:Hur ska man ta sig till starten så pass tidigt om man måste åka från uppsala. Ett av problemen är ju att man endast får ta två cyklar per tåg med upptåget och sj är ett no go. Någon som har tips?.
Om ni monterar av hjul , samt gaffel så kan ni göra små fina behändiga cykeldelspaket instoppade i en eller flera svarta sopsäckar.

/A
--------->>><<<<--------------

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by Batman » 02 Sep 2009 11:24

Vad är det som är så fel att cykla nu då? :lol: :lol: :lol:
WarHeadCouriers

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by pean » 02 Sep 2009 11:28

AND.ers wrote:Hur ska man ta sig till starten så pass tidigt om man måste åka från uppsala. Ett av problemen är ju att man endast får ta två cyklar per tåg med upptåget och sj är ett no go. Någon som har tips?.
Jag röstar för att hitta någon som kan följa med ut till starten och sedan köra in bussen och parkera i närheten av målgång. Vore perfekt.
Image Image Image Image

AND.ers
Posts: 343
Joined: 03 Feb 2009 20:38

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by AND.ers » 02 Sep 2009 11:45

Japp. eller så får vi muta någon av mina bröder till att köra oss.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by pean » 02 Sep 2009 20:02

Utväxlingsfrågan är intressant. Jag funderar på om jag ska fortsätta dundra på 47/16 eller om jag ska växla ner ett snäpp till 47/17. Allt under det verkar bara fånigt.

Nästa fråga är om jag orkar köra brakeless eller om jag ska försöka hitta en framhjul med bromsyta och tillhörande broms. Vad säger säkerhetsrådet?
Image Image Image Image

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by Kneecap » 02 Sep 2009 20:40

Om ni inte hittar nån som kan köra er ner till Nynäs så kanske ni hittar nån som kan ta er till Märsta.. E ju inte så långt..

Ta pendeltåg 36 från Märsta mot Södertälje centrum.
Det går från Märsta 05:34
och kommer till Stockholms central 06:10.

Vid Stockholms central byter du till pendeltåg 35 mot Västerhaninge.
Det går från Stockholms central 06:19
och kommer till Västerhaninge 06:49.

Vid Västerhaninge byter du till anslutande pendeltåg 35 mot Nynäshamn.
Det går från Västerhaninge 06:54.
Du är framme vid Nynäshamn 07:25.

Restid 1 timme och 51 minuter.

Trevlig resa!

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by ArvidSvensson » 02 Sep 2009 20:46

pean wrote:Utväxlingsfrågan är intressant. Jag funderar på om jag ska fortsätta dundra på 47/16 eller om jag ska växla ner ett snäpp till 47/17. Allt under det verkar bara fånigt.

Nästa fråga är om jag orkar köra brakeless eller om jag ska försöka hitta en framhjul med bromsyta och tillhörande broms. Vad säger säkerhetsrådet?
Allt under 47/17 är smart skulle jag säga. Broms är också smart när man ligger tätt och babblar.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by pean » 02 Sep 2009 20:55

ArvidSvensson wrote: Allt under 47/17 är smart skulle jag säga. Broms är också smart när man ligger tätt och babblar.
Ok, fånigt var nog att ta i. Hur mycket smartare kan jag bli utan att bli fånig igen? 18? 19?
Image Image Image Image

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by klasolsson » 03 Sep 2009 14:38

Ok, jag ska köpa däck inför TDR.

Jag ska inte cykla nämnvärt fort, tänkte ligga långt bak o har siktet inställt på att bara ta mig i mål. Inget mörsa och racea mao.

Nu har jag hittat billiga däck, 700x28 för 129kr stycket men dessa är utan punkteringsskydd. Är just punkteringsskydd något som kommer vara speciellt viktigt under Retarden? Jag är ganska novis på sånt här. Skall jag satsa på lite dyrare däck MED punkteringsskydd? Det säger ju sig självt att jag inte vill få en massa punkteringar, men är just sånt skydd jätteavgörande, hjälper det mycket?

I så fall, är det någon här som har tips på däck för max 200/st som går att köpa i Sverige, helst då i Göteborgstrakten?

Tack på förhand!

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by ArvidSvensson » 07 Sep 2009 11:25

Image
Pendlarkedjan är uppgraderad till race-kedja. Det stod en kille och tvättade fälgarna på en Dodge Viper utanför garaget. Det blev en skvätt avfettning kvar som jag norpade. Aceton + propan eldade bort allt jox och det sista blåstes bort med tryckluft. Några droppar av svennelainens asdyra gaffelolja gick åt. Akta er, kedjan är illsnabb nu.

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by olebole » 07 Sep 2009 11:51

ArvidSvensson wrote:
pean wrote:Utväxlingsfrågan är intressant. Jag funderar på om jag ska fortsätta dundra på 47/16 eller om jag ska växla ner ett snäpp till 47/17. Allt under det verkar bara fånigt.

Nästa fråga är om jag orkar köra brakeless eller om jag ska försöka hitta en framhjul med bromsyta och tillhörande broms. Vad säger säkerhetsrådet?
Allt under 47/17 är smart skulle jag säga. Broms är också smart när man ligger tätt och babblar.
Jag har inte tid/ork att byta från 47/15, det får gå som det går :)

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by ArvidSvensson » 07 Sep 2009 12:04

olebole wrote:...

Jag har inte tid/ork att byta från 47/15, det får gå som det går :)
Du kommer att ångra dig så hårt...

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by jon » 07 Sep 2009 14:26

Jag har en lite utrustningsfråga till alla mina glasögonbeprydda medcyklister där ute.
Jag har ett problem som består i att när jag blir lite svettig så har mina brillor en tendens att glida ner mot nästippen och man tvingas följdaktligen lyfta en hand från styret för att korrigera brillornas position, en manöver som man tvingas utföra väldigt ofta när man kör knöliga småvägar.
Jag efterlyser därför någon form av tight, elastiskt "senilsnöre" som håller skiten på plats. Har sett flera som kör med det men alltid glömt fråga var man kan köpa det...
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by olebole » 07 Sep 2009 14:58

ArvidSvensson wrote:
olebole wrote:...

Jag har inte tid/ork att byta från 47/15, det får gå som det går :)
Du kommer att ångra dig så hårt...

Är det verkligen så illa?
Man kanske måste damma av låsringsverktyget ändå...

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by ArvidSvensson » 07 Sep 2009 15:14

olebole wrote:
ArvidSvensson wrote:blabla

Är det verkligen så illa?
Man kanske måste damma av låsringsverktyget ändå...
Jag kommer att köra på kör 48/18 (2.67). 47/15 (3.13) är tungt. Snackjanne körde (och vann) på 50/16 (3.13) för två sedan men han är omänsklig! dtb körde också på 50/16 i Gbg förra året och låg bra till han också men även han är omänsklig.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tour de Retard, CPSM samt Alleycat. 11, 12 och 13:de Sept!!!

Post by Otto » 07 Sep 2009 15:16

jon wrote:Jag har en lite utrustningsfråga till alla mina glasögonbeprydda medcyklister där ute.
Jag har ett problem som består i att när jag blir lite svettig så har mina brillor en tendens att glida ner mot nästippen och man tvingas följdaktligen lyfta en hand från styret för att korrigera brillornas position, en manöver som man tvingas utföra väldigt ofta när man kör knöliga småvägar.
Jag efterlyser därför någon form av tight, elastiskt "senilsnöre" som håller skiten på plats. Har sett flera som kör med det men alltid glömt fråga var man kan köpa det...
http://www.vapro.se/produkter.asp

40spänn!

Post Reply