Page 37 of 136

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 25 Sep 2012 10:55
by MachineGunJoeViterbo
Ett par år i källaren efter inköp sedan var det dags för premiärturen till Berlin.
Image
Mycket väl medveten om ventilfel :)

VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 25 Sep 2012 12:59
by Nils
Till Berlin utan hoods? Ajajaj

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 25 Sep 2012 15:36
by MachineGunJoeViterbo
Nils wrote:Till Berlin utan hoods? Ajajaj
Tog bort hoodsen innan jag tog ner hojen i källaren, de åkte såklart på innan vi drog.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 25 Sep 2012 19:36
by jawes171
http://www.fixedgear.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=13597

Sorrento Professional ...med punka bak och korgarna tillfälligt bortmonterade!

Image

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 03 Oct 2012 15:52
by Husum
The winter road bike.

Litespeed Tachyon
Sram Red, ceramic BB
FSA, Thomson, 3T cockpit
Fulcrum Racing 7 wheelset

8,4kg
The wheels alone weigh 2kg without tires and tubes :shock:

Image

Image

Image

Image

Image

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 03 Oct 2012 17:17
by Viggen
Husum tar höstsverige med storm! Den är lite för fin för at vara en "beater" den där ;)

När får vi se Storck:en då?

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 03 Oct 2012 17:47
by Indurain
Husum wrote:Litespeed Tachyon
Nice bike dude!, men ingen vintercykel, skärmar och dubbdäck för det första, eller har ni ingen snö & is i danmark på vintrarna ?
Image

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 03 Oct 2012 18:11
by Husum
I'm still riding in shorts, so apparently Winter 2012 is cancelled so far.. I've got a set of fenders on the drunkbike, they are going on the Litespeed when the weather turns for the worse..

Le drunkbike:

Image

Image

The Litespeed is actually for sale 8)

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 03 Oct 2012 18:16
by Husum
Viggen wrote:Husum tar höstsverige med storm! Den är lite för fin för at vara en "beater" den där ;)

När får vi se Storck:en då?
Thanx dude.. Storcken is in forced hibernation, just took it apart a couple of days ago, cleaning it, and put it away.

Upgrades for next season:

Rotor 3d+
CeramicSpeed BB
New Ultimate Evo seatpost (maybe a Tune Kom Vorr+ saddle)
Integrated battery
Also Thinking about sanding the styrstam & handlebars down to a matte finish with no logos.

Watch out.. :twisted:

VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 03 Oct 2012 18:30
by Viggen
Husum wrote: Watch out.. :twisted:
Vi får döpa om Tour de Swed till Tour de Stealth...!

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 03 Oct 2012 19:43
by Husum
Hellz Yeah.. Also, I'm thinking about arranging a Winter-Classic as we did last year, hope to see you and Patch again (plus some more).. More info to come.. :wink:

Image

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 09 Oct 2012 18:32
by tommie
Har äntligen fått plocka ut och prova den, efter förkylningar och skit.
Behöver snäppet kortare stam och ska på med min san marco aspide-sadel, gillade inte fiziken alls.

Image

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 09 Oct 2012 18:47
by Ronny
^ Snyggt bygge och väldigt bra ram det där.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 09 Oct 2012 18:53
by karlarson
^riktigt stiligt bygge tommie, det är i dessa lägen även jag kan bli sugen på växlat!

VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 09 Oct 2012 20:28
by ivo
Stiligt Tommie. I dessa lägen blir jag sugen på något modernare.

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 10 Oct 2012 07:42
by Viggen
Stiligt tommie! Vevarna är ju bara så snygga.
Passa på och byt ut bocken när du ändå skaffar ny stam ;)
(den förtjänar en bra, fin och stilig klassisk böj!)

Hur lång är stammen och är den för 1" förresten?

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 10 Oct 2012 19:15
by tommie
Viggen wrote:Stiligt tommie! Vevarna är ju bara så snygga.
Passa på och byt ut bocken när du ändå skaffar ny stam ;)
(den förtjänar en bra, fin och stilig klassisk böj!)

Hur lång är stammen och är den för 1" förresten?
14 cm är den, 1 1/8.
Åker nog på en 11cm istället.

Bocken får vara ett tag till! Har inte bestämt mig för om jag gillar den. Den förtjänar några mil.

[edit]

13 mätte jag den visst till. Så 11 lär bli prima. Synd på en så fin stam!

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 11 Oct 2012 06:48
by Otto
tommie wrote:
Viggen wrote:Stiligt tommie! Vevarna är ju bara så snygga.
Passa på och byt ut bocken när du ändå skaffar ny stam ;)
(den förtjänar en bra, fin och stilig klassisk böj!)

Hur lång är stammen och är den för 1" förresten?
14 cm är den, 1 1/8.
Åker nog på en 11cm istället.

Bocken får vara ett tag till! Har inte bestämt mig för om jag gillar den. Den förtjänar några mil.

[edit]

13 mätte jag den visst till. Så 11 lär bli prima. Synd på en så fin stam!
Eller så skaffar du ett styre med mindre "reach".

Typ ett 3T Ergonova

http://www.nordiccycling.com/shop/12283 ... 7521d6.png

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 11 Oct 2012 13:04
by Håkan
Otto wrote:
tommie wrote:
Viggen wrote:Stiligt tommie! Vevarna är ju bara så snygga.
Passa på och byt ut bocken när du ändå skaffar ny stam ;)
(den förtjänar en bra, fin och stilig klassisk böj!)

Hur lång är stammen och är den för 1" förresten?
14 cm är den, 1 1/8.
Åker nog på en 11cm istället.

Bocken får vara ett tag till! Har inte bestämt mig för om jag gillar den. Den förtjänar några mil.

[edit]

13 mätte jag den visst till. Så 11 lär bli prima. Synd på en så fin stam!
Eller så skaffar du ett styre med mindre "reach".

Typ ett 3T Ergonova

http://www.nordiccycling.com/shop/12283 ... 7521d6.png
3T Ergonova är galet skönt styre dessutom!

Re: VISA: Din/a växelcyklar.

Posted: 11 Oct 2012 17:51
by tommie
Otto wrote:
tommie wrote:
Viggen wrote:Stiligt tommie! Vevarna är ju bara så snygga.
Passa på och byt ut bocken när du ändå skaffar ny stam ;)
(den förtjänar en bra, fin och stilig klassisk böj!)

Hur lång är stammen och är den för 1" förresten?
14 cm är den, 1 1/8.
Åker nog på en 11cm istället.

Bocken får vara ett tag till! Har inte bestämt mig för om jag gillar den. Den förtjänar några mil.

[edit]

13 mätte jag den visst till. Så 11 lär bli prima. Synd på en så fin stam!
Eller så skaffar du ett styre med mindre "reach".

Typ ett 3T Ergonova

http://www.nordiccycling.com/shop/12283 ... 7521d6.png
Haha, vad i. Tänkte inte ens så långt.
Min LBS hade ett med 90 i reach liggande, det blev en jädra skillnad! Närmre 13 på det gamla.

Tack för tips!