Page 2 of 218

Posted: 17 Oct 2008 11:27
by jon
SimonBusk wrote:
snarkus wrote:Nu är det väntans tider för min del med... :shock: :D :lol: :twisted:
YOU BASTARD! HAR DU EN BMW PÅ VÄG HEM!?!?!?!
Erkänn! Det är en BMW!!

Posted: 17 Oct 2008 11:59
by snarkus
jon wrote:
SimonBusk wrote:
snarkus wrote:Nu är det väntans tider för min del med... :shock: :D :lol: :twisted:
YOU BASTARD! HAR DU EN BMW PÅ VÄG HEM!?!?!?!
Erkänn! Det är en BMW!!
Ok, det är faktiskt en BMW :twisted:
Ska man bara stå ut de 4-6 veckorna som uppgavs vara väntetiden..

Posted: 17 Oct 2008 12:26
by hejdå
snarkus wrote:
jon wrote:
SimonBusk wrote:
snarkus wrote:Nu är det väntans tider för min del med... :shock: :D :lol: :twisted:
YOU BASTARD! HAR DU EN BMW PÅ VÄG HEM!?!?!?!
Erkänn! Det är en BMW!!
Ok, det är faktiskt en BMW :twisted:
Ska man bara stå ut de 4-6 veckorna som uppgavs vara väntetiden..
OOHH... SNAP! Du kan ju lita på att jag kommer vilja titta, känna, lyfta och kanske provcykla besten när den väl kommer! Du är ju nu officielt en vuxen variant av ungen i kvarteret som först fick c-64...

Posted: 19 Oct 2008 15:51
by TalliDan
Tja, Jag har väntat ett bra tag nu på trackends och ett Nitto RB-021
(http://www.hubjub.co.uk/nitto/nittorb021zm.htm.)
från hubjub. De säger att paketet skickades den 2 okt men det har inte dykt upp än. Ngn som har varit med om ngt liknande med samma firma?

Posted: 19 Oct 2008 16:46
by boon
fick reda på att ekrarna som passar min fälg och hub är slut i hela sverige, så man kan säga att jag har väntat otåligt ett tag och antagligen kommer göra det ett tag till. :cry:
lutar åt att köpa ett sett fusk deep-v´s och ha så länge.

Posted: 19 Oct 2008 17:04
by Indurain
boon wrote:fick reda på att ekrarna som passar min fälg och hub är slut i hela sverige, så man kan säga att jag har väntat otåligt ett tag och antagligen kommer göra det ett tag till. :cry:
lutar åt att köpa ett sett fusk deep-v´s och ha så länge.
Vilken längd och antal?

Hör med racerdepån.

http://www.racerdepan.se/

Posted: 19 Oct 2008 17:11
by snarkus
Indurain wrote:
boon wrote:fick reda på att ekrarna som passar min fälg och hub är slut i hela sverige, så man kan säga att jag har väntat otåligt ett tag och antagligen kommer göra det ett tag till. :cry:
lutar åt att köpa ett sett fusk deep-v´s och ha så länge.
Vilken längd och antal?

Hör med racerdepån.

http://www.racerdepan.se/
..Eller overvag en annan ekring, kanskee 2-kors eller 4-kors.

Posted: 19 Oct 2008 19:06
by boon
Ska kolla med honom i morgon om han fått tag på några ekrar.
Annars kommer jag absolut höra om alternativ ekring.
Hur mycket "instabilare" blir hjulet med tvåkors?
Skulle se snyggt ut med solekring, men det känns inte som det skulle hålla speciellt bra på ett fixed bakhjul.

Posted: 19 Oct 2008 19:10
by M
att radialekra drevsidan på ett bakhjul är obra, som sheldon uttrycker det

"Wheels with hub brakes and drive wheels should never be radially spoked. Due to the near perpendicular angle of the spoke to the hub's tangent, any torque applied at the hub of a radial spoked wheel will result in a very great increase in spoke tension, almost certainly causing hub or spoke failure. "

;)

Jag kör med tvåkors på min pista och har inga problem med det, och då väger jag ändå en hel del...

Posted: 19 Oct 2008 19:19
by boon
thought so...
men två kors bör vara ok då?
newbe som man är, har någon nån bild på det?

Posted: 19 Oct 2008 21:36
by chrobin
två kors ska väll inte vara några problem men jag måste säga att man märker skillnad på fyrkors och två kors. Det blir skjuuukt styft med fyrkors. Lite onödigt styft nästan

Nu har jag kört ett tag med radial på ej drivsidan och trekors på drivsida och det verkar funka fin fint.

/ ChR

Posted: 20 Oct 2008 13:42
by hejdå
jag fick böja mig och ge mig in i ebay-helvetet igen. den här gången så har jag till och med skaffat mig det där jävla sniper. nu är jag på ebay igen, nu går det nog åt helvete!

Image

för franskt rör och 26 mm för styret... mitt criterum kanske kommer till användning till slut...

Posted: 20 Oct 2008 14:14
by snarkus
chrobin wrote:två kors ska väll inte vara några problem men jag måste säga att man märker skillnad på fyrkors och två kors. Det blir skjuuukt styft med fyrkors. Lite onödigt styft nästan

Nu har jag kört ett tag med radial på ej drivsidan och trekors på drivsida och det verkar funka fin fint.

/ ChR
Med det här i åtanke skulle du kunna köra en kråkfotsekring med 4-kors/radial/4-kors :twisted:

Posted: 20 Oct 2008 21:46
by dan
Jag väntar på ett par Soma Oppy-korgar och ett par Soma double straps. Har vart utan korg i snart en vecka!! Missade bland annat att vara med under Paradise Weekend pga detta! :(

Posted: 20 Oct 2008 21:51
by boon
snarkus wrote: Med det här i åtanke skulle du kunna köra en kråkfotsekring med 4-kors/radial/4-kors :twisted:
antar att du menar så här
Image

Posted: 20 Oct 2008 22:06
by snarkus
boon wrote:
snarkus wrote: Med det här i åtanke skulle du kunna köra en kråkfotsekring med 4-kors/radial/4-kors :twisted:
antar att du menar så här
Image
Njae, inte alls faktiskt. Sahar, fast med 4-kors-ekrar som korsar:
Image

Det borde kunna bli ett fett hjul(par)!

Posted: 20 Oct 2008 22:09
by Håkan
boon wrote:
snarkus wrote: Med det här i åtanke skulle du kunna köra en kråkfotsekring med 4-kors/radial/4-kors :twisted:
antar att du menar så här
Image
Det är mera så här:
Image
Fast ändå inte riktigt.

Posted: 20 Oct 2008 22:17
by pista-primorska
dan wrote:Jag väntar på ett par Soma Oppy-korgar och ett par Soma double straps. Har vart utan korg i snart en vecka!! Missade bland annat att vara med under Paradise Weekend pga detta! :(
Fan va surt..

Posted: 20 Oct 2008 22:26
by boon
tackar för svaren, jag är bara för trött för att få en bild av hur det skulle se ut just nu.
ska snacka med dom i morgon och se vilka alternativ som finns.

god natt...

Posted: 20 Oct 2008 22:27
by pista-primorska
snarkus wrote:
boon wrote:
Njae, inte alls faktiskt. Sahar, fast med 4-kors-ekrar som korsar:
Image

Det borde kunna bli ett fett hjul(par)!
Hur är det, blir inte hjul ostadiga om alla ekerhuvuden sitter åt samma håll?