Ett paket kom på posten idag.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Sönke » 15 Apr 2010 18:59

Om det va hjulafton igår så är det hjuldag idag.
Image
Image

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by ArvidSvensson » 15 Apr 2010 19:20

Sönke wrote:Om det va hjulafton igår så är det hjuldag idag.
Image
Indeed :wink:
Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Viggen » 16 Apr 2010 11:52

Den finnes i mina händer, Viner Pista från okänt år, ska bara få rätt på årtal och lite grejer sen ska det bli bygge av. Ursäktar iphone kvalitén..
Image
Om ni undrar vad det är den står på så är det skolan underbara UV-printer, nu ska jag bara hitta bilder på orginalklistermärkena och reproducera egna och printa ut på skolans Roland. Man måste älska sin skola med obegränsade resurser <3

User avatar
ivo
Posts: 369
Joined: 20 Aug 2009 00:46

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by ivo » 16 Apr 2010 12:32

Viggen wrote:Den finnes i mina händer, Viner Pista från okänt år, ska bara få rätt på årtal och lite grejer sen ska det bli bygge av. Ursäktar iphone kvalitén..
Image
Om ni undrar vad det är den står på så är det skolan underbara UV-printer, nu ska jag bara hitta bilder på orginalklistermärkena och reproducera egna och printa ut på skolans Roland. Man måste älska sin skola med obegränsade resurser <3

+1 på finaste ramen.
Annars finns dem här http://global.ebay.com/Viner_decal_set_ ... 71476/item" onclick="window.open(this.href);return false;

set B
SOLAFIX

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by klasolsson » 16 Apr 2010 12:38

Viggen wrote:Den finnes i mina händer, Viner Pista från okänt år, ska bara få rätt på årtal och lite grejer sen ska det bli bygge av. Ursäktar iphone kvalitén..
[img]VINER[/img]
Om ni undrar vad det är den står på så är det skolan underbara UV-printer, nu ska jag bara hitta bilder på orginalklistermärkena och reproducera egna och printa ut på skolans Roland. Man måste älska sin skola med obegränsade resurser <3
Värmland represent! Hur många Viner finns i Värmland?!

Galet grym hur som. Grattis!

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Viggen » 16 Apr 2010 12:45

ivo wrote:
Viggen wrote:Viner Special Professional
+1 på finaste ramen.
Annars finns dem här http://global.ebay.com/Viner_decal_set_ ... 71476/item" onclick="window.open(this.href);return false;

set B
Tack tack! Den är fruktansvärt fint och helt sanslöst lätt..

Dekalerna kan jag göra själv och skriva ut dom uv-tåliga utan att betala en krona på skolan som sagt, men jag tackar för tipset. "Set B" listade jag ut sedan länge att det var (ska ju följa muff-detaljerna :)). Du äger samma ram om jag förståt rätt? Italienska BB-gängor eller hur ligger det till? Eller det kanske man ska ta på PM för att undvika onödig OT..

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Viggen » 16 Apr 2010 12:48

klasolsson wrote: Värmland represent! Hur många Viner finns i Värmland?!

Galet grym hur som. Grattis!
Tackar!
Sunne represent, enbart på studerande basis men ändå!
Det finns nog ett par, som i två stycken, nu för ivo har en om jag fattat saken rätt :D

User avatar
ivo
Posts: 369
Joined: 20 Aug 2009 00:46

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by ivo » 16 Apr 2010 16:46

Viggen wrote:
klasolsson wrote: Värmland represent! Hur många Viner finns i Värmland?!

Galet grym hur som. Grattis!
Tackar!
Sunne represent, enbart på studerande basis men ändå!
Det finns nog ett par, som i två stycken, nu för ivo har en om jag fattat saken rätt :D
kul att du kör egna dekaler! Bara att höra av dig när du ska på med dem så att du vet var dem ska sitta! Hoppas att du hakar den 21:a så kan vi viner-nörda oss lite!
SOLAFIX

User avatar
ap-ungen
Posts: 411
Joined: 12 Apr 2009 19:27

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by ap-ungen » 16 Apr 2010 21:22

Precis som jag hoppades och trodde på så var det denna modellen jag fick hem oidag för ynka 700:-. 531 Reynolds rör, Campa vevparti, Campa styrlager och Campa sadelstolpe.

http://mysite.verizon.net/imagelib/site ... 0,%20PGN10

http://img708.imageshack.us/img708/9780/img0673w.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img710.imageshack.us/img710/8784/img0674td.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Abolf
Posts: 390
Joined: 29 Jan 2008 17:05
Location: Malmö

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Abolf » 17 Apr 2010 15:28

Nils wrote:
jon wrote:
John wrote:
boon wrote:
John wrote:
boon wrote:
jon wrote:
John wrote:
boon wrote:hittade denna dyrgrip på myrorna, verkar funka bra, men vi får se när filmen framkallas i morgon...

[img]mjutvå[/img]
bra skit! graffkameran no 1.
Hehe..
+1 på den
Äver fotografkameran no 1.
Nästan alla mina fotografvänner sitter på en, dock har dom betalat betydligt mer för sina, he he.
Ljuskänslig och skarp optik samt spotmätning och ett gäng blixt inställningar.

Håller tummarna att bilderna kommer ut som dom ska...
Jag betalde fullpris för min. För ca 8 år sedan. Går som en klocka fortfarande, och då har jag inte varit världens snällaste ägare heller hehe
Får man fråga vad dom gick för då?
runt tusenlappen.
jag har den silvriga. inte alls lika cool som din alltså.
Jag hade en med zoom som min kompis flummade bort när han lånade den.
Vill minnas att blixtbilderna inte alls blev lika bra med den som mina polares som hade modellen med fast optik...
Gar också en, men luckan är trasig. Har fotat rikligt med graff den också 8)
Kammade hem en jag med, på loppis i lund... 50 lapp... kanske lite högt prissatt men jag ville ju ha den! kammade hem två edding markers också, oanvända

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Jonatan F » 19 Apr 2010 19:28

Ett tillskott till min växande samling:
Image

Spansk racer med 531-stål och campaprylar (mestadels iaf...) mavichjul och hipstervinkel (den fick jag på köpet).
Det här blir sommarens svettjolle... Bara jag får ordning på det tröga styrlagret dvs. Men nu måste jag börja rensa! Får verkligen inte plats med fler cyklar!
Har man inget projekt har man inget liv :)

Thomas Gervard
Posts: 64
Joined: 15 Nov 2009 21:11
Location: Malmö

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Thomas Gervard » 20 Apr 2010 17:56

Image<

Min finfixieram och en hel del till har äntligen anlänt från Düskland. Känner mig lite fånig just nu, för här har jag gått och suktat efter denna ram i ett år ungefär, och när den väl dök upp så klämdes den fast i JZs mekställ innan jag hann kolla på den. Jaja, får kika på den nästa vecka när hjulen är byggda och styrlagret monterat.
Är ingen brådska egentligen; saknar den lilla men ack så viktiga delen "framklingan" som tyvärr ligger kvar på ett postkontor i England, bara för att islänningarna röker så förbannat.

Ps. cykeln bakom min i mekstället var riktigt rolig. Någon italiensk ram med gamla dura-ace komponenter rätt igenom och något suspekt sugino-diskhjul som var byggt utan ekrar, men med trådar och plastduk istället. Ds.

User avatar
jensrasmus
Posts: 144
Joined: 20 Sep 2008 17:59
Location: malmö
Contact:

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by jensrasmus » 20 Apr 2010 20:12

Thomas Gervard wrote:Image<

Min finfixieram och en hel del till har äntligen anlänt från Düskland. Känner mig lite fånig just nu, för här har jag gått och suktat efter denna ram i ett år ungefär, och när den väl dök upp så klämdes den fast i JZs mekställ innan jag hann kolla på den. Jaja, får kika på den nästa vecka när hjulen är byggda och styrlagret monterat.
Är ingen brådska egentligen; saknar den lilla men ack så viktiga delen "framklingan" som tyvärr ligger kvar på ett postkontor i England, bara för att islänningarna röker så förbannat.

Ps. cykeln bakom min i mekstället var riktigt rolig. Någon italiensk ram med gamla dura-ace komponenter rätt igenom och något suspekt sugino-diskhjul som var byggt utan ekrar, men med trådar och plastduk istället. Ds.
Det är väl jättebrådskande, du bor ju tydligen i Malmö och Girot är nu på lördag. Du missar en av två av årets och fastnavs-Sveriges största händelser ju... ;-)
Kom förbi på efterfest om du inte ska köra annars.

User avatar
urban cycles
Posts: 252
Joined: 06 Apr 2008 18:11
Location: Malmö
Contact:

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by urban cycles » 20 Apr 2010 20:19

Thomas Gervard wrote:Image<
Ps. cykeln bakom min i mekstället var riktigt rolig. Någon italiensk ram med gamla dura-ace komponenter rätt igenom och något suspekt sugino-diskhjul som var byggt utan ekrar, men med trådar och plastduk istället. Ds.
Oleboles! (?)

Thomas Gervard
Posts: 64
Joined: 15 Nov 2009 21:11
Location: Malmö

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Thomas Gervard » 20 Apr 2010 20:33

@Jens: Jag har ju min gamla grå fixie-crescent om det skulle knipa, men min sjukgymnast skulle nog ta första bästa verktyg och banka lite vett i mig om jag cyklade girot med mitt dåliga knä. Däremot dyker jag gärna upp efteråt (eller under loppet; cyklister i Sverige behöver fler påhejare längs vägarna)

@UC: Det var en Ola som skulle ha den fick jag veta. Vet inte vad Olebole heter egentligen, men Ola skulle ju kunna vara en kvalificierad gissning. JZ gjorde ett gott försök att förklara vilken Ola, men inga klockor ringde. Grymt häftig kommer den nog att bli i alla fall. Och skulle han inte bli nöjd, så är jag spekulant på hans styrstam =)

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by olebole » 20 Apr 2010 22:22

urban cycles wrote: Oleboles! (?)
Rätt gissat :)

Thomas Gervard wrote: @UC: Det var en Ola som skulle ha den fick jag veta. Vet inte vad Olebole heter egentligen, men Ola skulle ju kunna vara en kvalificierad gissning. JZ gjorde ett gott försök att förklara vilken Ola, men inga klockor ringde. Grymt häftig kommer den nog att bli i alla fall. Och skulle han inte bli nöjd, så är jag spekulant på hans styrstam =)
Jag känner tyvärr på mig att någon styrstamsförsäljning inte är aktuell, speciellt inte när urban cycles ansträngt sig så för att fixa den till mig 8)

Elmer
Posts: 398
Joined: 05 May 2008 10:15
Location: Göteborg
Contact:

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Elmer » 21 Apr 2010 07:46

olebole wrote:
urban cycles wrote: Oleboles! (?)
Rätt gissat :)

Thomas Gervard wrote: @UC: Det var en Ola som skulle ha den fick jag veta. Vet inte vad Olebole heter egentligen, men Ola skulle ju kunna vara en kvalificierad gissning. JZ gjorde ett gott försök att förklara vilken Ola, men inga klockor ringde. Grymt häftig kommer den nog att bli i alla fall. Och skulle han inte bli nöjd, så är jag spekulant på hans styrstam =)
Jag känner tyvärr på mig att någon styrstamsförsäljning inte är aktuell, speciellt inte när urban cycles ansträngt sig så för att fixa den till mig 8)
Häng med här annars: http://cgi.ebay.co.uk/Shimano-Dura-Ace- ... 563b7f6dee

Det låg ett gäng å drällde i Falköping men de är nog long gone nu.

User avatar
urban cycles
Posts: 252
Joined: 06 Apr 2008 18:11
Location: Malmö
Contact:

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by urban cycles » 21 Apr 2010 08:06

olebole wrote:
urban cycles wrote: Oleboles! (?)
Rätt gissat :)
Jag tog det på just styrstammen... ;)

Ut och "glida" med tempohojarna snart, då?

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Ett paket kom på posten idag.

Post by Ronny » 21 Apr 2010 08:48

Skruvar du inte själv på dina cyklar olebole?
Мясо это убийство

Post Reply