Superfint, ser riktigt stark ut! Modolohandtag?_axel wrote:min eddy mx leader äntligen klar, rullar bra som fasen!
[img]mx[/img]
VISA DIN CYKEL !
Re: VISA DIN CYKEL !
Re: VISA DIN CYKEL !
Snygg Eddy i riktigt stål. Vi som har max ramar borde starta en tråd "visa din tunga cykel". Dessa var ju tänkta åt starka gossar också...._axel wrote:min eddy mx leader äntligen klar, rullar bra som fasen!
[img]tungt[/img]
Мясо это убийство
Re: VISA DIN CYKEL !
tackar! nej, ett par nos shimano exage aero, billiga men gör jobbet tills vidareGustav wrote:
Superfint, ser riktigt stark ut! Modolohandtag?
Re: VISA DIN CYKEL !
tack, hehe.. jag gillar att den är så robust, dags att bygga benmusklerRonny wrote:
Snygg Eddy i riktigt stål. Vi som har max ramar borde starta en tråd "visa din tunga cykel". Dessa var ju tänkta åt starka gossar också....
Re: VISA DIN CYKEL !
Max rör är snuskigt styva. Har känt på en Eddy som din, tung som attan men som sagt styv och responsiv. Alu frälsta som Busken borde få känna på en max...Sen fördelen med en sådan styv ram som begagnad är att det mycket osannolikt att man får en ram som är sliten och mjuk. Blott en ram som gått många många mil med en mycket stark cyklist som drar tungt kan ha blivit sliten och mjuk (jo stål utmattas)._axel wrote:tack, hehe.. jag gillar att den är så robust, dags att bygga benmusklerRonny wrote:
Snygg Eddy i riktigt stål. Vi som har max ramar borde starta en tråd "visa din tunga cykel". Dessa var ju tänkta åt starka gossar också....
Flera proffs förr trivdes inte på lätta stålramar (för mjuka) utan föredrog ramar i max eller ms rör.
Мясо это убийство
Re: VISA DIN CYKEL !
Nu hänger jag inte alls med, en Max-sats ska ju vara lättare än tex SL/SLX. Styvheten i Max sitter väl i stålkvaliteten och storleken/formen på rören, inte fetare rör. Tvärtom är Max upp till 25% tunnare än tex SL/SLX. Jämför jag med helt fel rör nu, vad syftar du på Ronny?Ronny wrote:
Max rör är snuskigt styva. Har känt på en Eddy som din, tung som attan men som sagt styv och responsiv. Alu frälsta som Busken borde få känna på en max...Sen fördelen med en sådan styv ram som begagnad är att det mycket osannolikt att man får en ram som är sliten och mjuk. Blott en ram som gått många många mil med en mycket stark cyklist som drar tungt kan ha blivit sliten och mjuk (jo stål utmattas).
Flera proffs förr trivdes inte på lätta stålramar (för mjuka) utan föredrog ramar i max eller ms rör.
Re: VISA DIN CYKEL !
Ja styv är den, inkörd av en härlig vättern-veteran. men om den är mycket tyngre än andra stålramar vet jag inte om jag håller med om,
http://www.equusbicycle.com/bike/columb ... schart.htm
http://www.equusbicycle.com/bike/columb ... schart.htm
Re: VISA DIN CYKEL !
Jag tycker inte om den här tråden.
min gula cykel ser lika dan ut och är fortfarande gul. mest bara smutsig hela tiden
149 sidor men folk snygga nya cyklar.
men jag ska tröst köpa imorgon:
en cromie
en esspressomaskin
har redan cykel keps
halv dan mustach
behöver mera tattoos också
sorry för OT
min gula cykel ser lika dan ut och är fortfarande gul. mest bara smutsig hela tiden
149 sidor men folk snygga nya cyklar.
men jag ska tröst köpa imorgon:
en cromie
en esspressomaskin
har redan cykel keps
halv dan mustach
behöver mera tattoos också
sorry för OT
Tackar
_Kakan
_Kakan
Re: VISA DIN CYKEL !
Får tacka för alla tips man fått genom att läsa igenom forumet.
Re: VISA DIN CYKEL !
Grattis till bygget, skönt att du blev klar! Och alltid roligt att kunna vara med på ett litet hörn på en så fin cykel._axel wrote:min eddy mx leader äntligen klar, rullar bra som fasen!
[img]maersk[/img]
Re: VISA DIN CYKEL !
Tack, frontderailleurn fungerar felfritt, säg till om du ska ut på en långtur nån gång, hakar gärna på!måns wrote:
[img]maersk[/img]
Grattis till bygget, skönt att du blev klar! Och alltid roligt att kunna vara med på ett litet hörn på en så fin cykel.
Re: VISA DIN CYKEL !
Jag hänger på! Måns, jag ska credda dig för bromshandtagen så fort cykeln är klar. Håller på med vajrarna nu._axel wrote:Tack, frontderailleurn fungerar felfritt, säg till om du ska ut på en långtur nån gång, hakar gärna på!måns wrote:
[img]maersk[/img]
Grattis till bygget, skönt att du blev klar! Och alltid roligt att kunna vara med på ett litet hörn på en så fin cykel.
Re: VISA DIN CYKEL !
Ta en google runda på mx leader som var tyngre än traditionella max. Sen referar jag inte till rörsatser utan kompletta ramar. Zullo som jag har varit i kontakt med angående en ny ram i max, berättade att ram i max är mycket tung... En kompis har en max ram samt 4 mx leader och de är sannerligen tunga och så pass mycket att man med blott handen känner av det. Min egen Cinelli laser i max vars ram väger 2100gr. Det är en kompakt temporam men med tunga spoilers, fet vevlagerhylsa samt original spackel som fläskar på en del. F.ö. den enda Cinelli laser crono som byggdes enligt columbus som jag har varit i kontakt med. Finns en strada i max i Japan. Kunde inte låta bli att nämna det Sen ms rören som har en identisk struktur som max vägde också kompletta ramar mer än både sl.slx.sp. Vi vägde min Tommasini i ms när den var ny 89 men jag minns inte vikten blott att den var tung. Fast ms var nog lite svagare än max skulle jag tro när min ram gav med sig efter en säsong.Gustav wrote:Nu hänger jag inte alls med, en Max-sats ska ju vara lättare än tex SL/SLX. Styvheten i Max sitter väl i stålkvaliteten och storleken/formen på rören, inte fetare rör. Tvärtom är Max upp till 25% tunnare än tex SL/SLX. Jämför jag med helt fel rör nu, vad syftar du på Ronny?Ronny wrote:
Max rör är snuskigt styva. Har känt på en Eddy som din, tung som attan men som sagt styv och responsiv. Alu frälsta som Busken borde få känna på en max...Sen fördelen med en sådan styv ram som begagnad är att det mycket osannolikt att man får en ram som är sliten och mjuk. Blott en ram som gått många många mil med en mycket stark cyklist som drar tungt kan ha blivit sliten och mjuk (jo stål utmattas).
Flera proffs förr trivdes inte på lätta stålramar (för mjuka) utan föredrog ramar i max eller ms rör.
Мясо это убийство
Re: VISA DIN CYKEL !
Min Peugeot conversion, vilket även får bli min första post på forumet!
Re: VISA DIN CYKEL !
Her er min Peugeot Tennis sykkel...
Jeg har bygget den om til SS med CX bremsehåndtak.
Jeg har bygget den om til SS med CX bremsehåndtak.
Go fixed or die trying!
Re: VISA DIN CYKEL !
Välkommen hit!Chris wrote:
Min Peugeot conversion, vilket även får bli min första post på forumet!
Re: VISA DIN CYKEL !
Takk for det.Gustav wrote:rickart:
Å jävlar, är den från Skellefteå? Blev grymt bra som ss.
Ja jeg kjøpte den på blocket. NIB!!
Det er en Peugeot Racer som ble laget til et jubileum for "French Open" tennis banen Roland Garros (Stade de Roland Garros) i Paris 1988.
Sykkelen heter derfor "Peugeot Tennis Club". Det ble laget en herre modell og en dame modell og den står kun i den franske katalogen. Det følger med et orginalt feste til tennis racket på styret og gaffel...
Jeg har snudd styret opp/ned og satt på ny hvit Fizik bartape.
Montert Cyclocross brake levers. Den har nye helhvite Weinmann hjul med hvite 700x28 Vittoria Randonneur dekk. Har også montert et nytt Pletscher (mod. "VM") bagasjebrett foran med nye strikk fester. Og nye MKS GR-9 Platform pedaler med clips.
Jeg prøver å selge den slik den står. Hvis ikke den selges så bygger jeg den om til fixie og gjør den enda mer Randonneur aktig...
Go fixed or die trying!
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA DIN CYKEL !
Min nya, Bridgestone Anchor NJS, striaght from Japan!