Jag satte på ett cx vevparti med 46/36 klingor på senaste projektet, men upptäckte snabbt att framväxeln inte når ner till att sitta som det borde pga att det lödda fästet sitter för högt.
(Ursäkta den risiga bilden men jag tror ni fattar ändå...)
Någon som löst detta problem? Känns som det borde finnas någon sorts adapter/förlängare, men jag hittar inget.
Det enda jag kommer på är att sätta en hel braze-on adapter under det befintliga fästet men det känns onödigt och jag tror att den kanske hamnar för långt ner då..
Tacksam för all input!
För högt sittande lött fäste för framväxel
Re: För högt sittande lött fäste för framväxel
Funkar det inte att växla? Jag har liknande på en av stålhojarna och där funkar det utan problem trots 44 klinga.
Re: För högt sittande lött fäste för framväxel
Jovars, men man vill ju gärna att setupen ska vara bra installerad, speciellt eftersom hojjen e tänkt att schnell-toura med...
Re: För högt sittande lött fäste för framväxel
Funkar det så funkar det ju... Ser ut som bulten som håller fast hamnar mitt på fästets kant när växeln ligger i optimal höjd, så det går ju inte att sätta dit någon adapter eller förlängning. Fast jag har aldrig sett någon sådan adapter om de nu finns.
Re: För högt sittande lött fäste för framväxel
dum fråga kanske men har du satt skruven i högsta hålet? det finns väl två på rivalframväxlar om jag inte minns fel
För högt sittande lött fäste för framväxel
De har inte det längre tyvärr.herr_brun wrote:dum fråga kanske men har du satt skruven i högsta hålet? det finns väl två på rivalframväxlar om jag inte minns fel
Re: För högt sittande lött fäste för framväxel
Ev. kan det gå med en sram rival/force adjust washer. Den är egentligen tänkt för att få korrekt vinkel på framväxeln och med den får man större justermöjlighet uppåt som nedåt av växelns position.
Мясо это убийство