Helvetes Jävla Skit! EDIT: ÖL GÖR UNDERVERK

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
hejdå

Helvetes Jävla Skit! EDIT: ÖL GÖR UNDERVERK

Post by hejdå » 09 Jul 2008 16:58

Så jag fick ett paket idag, ram från berlin är äntligen kommen! Den är fantastisk! Jag är dock en jävla åsna, när ramen kommer blir jag så exhalterad att jag går in i trans och börjar skaka. I mina skaknigar lyckas jag med att slavra bort den lilla påsen med klingbultar. FUCK! Nåja, jag springer till davinci cykler för att köpa nya, väl där kommer jag på att jag också behöver en kedjebrytare, väl där är jag nu så nervös att jag knappt kan prata. I min allmänna förvirring och hårt plågad av svettattacker och snus-yrsel lyckas jag köpa en en 3/32 kedjebrytare och några jävla klingbultar till en mountainbike.... SJUKT frustrerad är jag nu. HELVETE!
Last edited by hejdå on 09 Jul 2008 21:28, edited 2 times in total.

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 09 Jul 2008 17:26

Fan, ska bli spännande att se ramen! Hoppas du kan komma över till Malmö nån dag och hänga lite. Oroa dig inte för kedjebrytaren, jag har använt en helt jävla vanlig svenne-kedjebrytare från biltema till min 1/8 kedja

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 09 Jul 2008 18:33

Jag känner igen den där situationen, ibland blir det en pannkaka när man är så exalterad.

Minns att det sista som jag skulle knäppa på min ride innan premiärturen var gripsen till styret, jag drog i hårt och kämpade på, tog förnuftet till fånga halvvägs och hjälpte till med lite talk. Nästan framme märkte jag hur det lossnat hud i bägge handflatorna! uuaarghh!!

man fick allt stå ut med att gå med plåstrade händer sen. Det sved att cykla men. Ptja, det var det väl värt.

Lycka till med monteringen Simon! håller tummarna.

hejdå

Post by hejdå » 09 Jul 2008 19:10

en pizza och tre öl senare känns allt mycket mycket bättre! Kedjebrytaren var inget problem alls, mest bara allmän förvirring som ställde till det där också. Klingbultarna var det dock värre med, det uppdagades även att styrstammen jag köpte var i fel diameter. Jag borde lära mig att ALDRIG höfta diametrar på styrstammar och sadelstolpar igen... Hur som helst så står det nu hen halvmonterad skönhet i mitt vardagsrum. Min fästmö ligger och sover, en shock-reakton tror jag, hon är inte van vid att se den tillvardags ko-lugne busk stirra runt och slänga soffkuddar omkring sig. Nåja, jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och införskaffa en ny styrstam imorgon samt en näva nya klingbultar.... Har lugnat ner mig enormt gällande gatorskinsen min svartvita färgkombo känns mycket bra!

Bilder på ramen:
Image
Image
Image
Image

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 09 Jul 2008 19:15

Vacker som en.... :D

hejdå

Post by hejdå » 09 Jul 2008 19:42

ja jävlar! jag myser som en nybliven farssa här i soffan, hade jag rökt hade en cigarr åkt fram! den är finare nu med monterade vevarmar, sadel och pedaler med korgar... imogon åker styret och styrstammen samt framklingan på! Åhh... kan inte vänta tills cykelaffärerna öppnar igen imorgon...

Smira
Posts: 50
Joined: 26 Jun 2008 20:42
Location: Årsta, Sthlm

Post by Smira » 09 Jul 2008 20:18

Jäklar va´snygg!! En sån vill jag också ha... :D

hejdå

Post by hejdå » 09 Jul 2008 21:22

PÅ CYKELFRONTEN, MYCKET NYTT!

jag hittade klingbultarna, dom låg i kökstrappan. MYCKET UNDERLIGT! Vidare tog jag ett gammalt styre och en vinkelslip och tillagade mig ett bullhorn styre som passade in i styrstammen... Kedjan monterades och nu har jag en jäääääävligt vass springare. alltså, kanterna på styret blev inte helt 100 om jag säger så! Styv som stål, snabb som vinden! Vacker som en dag!

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 09 Jul 2008 21:28

Underbart!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 09 Jul 2008 23:51

Fan va tight den ser ut Simon!!

Får man fråga vad du hostade upp för ram och frakt?
Ingick lagren eller är dom köpta separat?

Blev helt plötsligt väldigt sugen på en Cicli Berlinetta-ram... :D
I Dalarnas djupa skogar..

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Post by Gdago » 10 Jul 2008 00:00

SimonBusk wrote:ja jävlar! jag myser som en nybliven farssa här i soffan, hade jag rökt hade en cigarr åkt fram! den är finare nu med monterade vevarmar, sadel och pedaler med korgar... imogon åker styret och styrstammen samt framklingan på! Åhh... kan inte vänta tills cykelaffärerna öppnar igen imorgon...
Vafan, du e i danmark väl? fram med jazztobaken!Nästa gång jag tar mig till berlin blir det raka spåret till den där affären alltså....

Superfin cykel iaf, grattis!
...

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Post by solomon » 10 Jul 2008 00:01

Ser rackarns bra ut det där!

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 10 Jul 2008 08:06

solomon wrote:Ser rackarns bra ut det där!
Håller med solomon. Något som inte ser rackarns bra ut är korgen jag köpte av dig igår. Iallafall inte på en hypernervös bancykel :wink:
Image

hejdå

Post by hejdå » 10 Jul 2008 08:34

jon wrote:Fan va tight den ser ut Simon!!

Får man fråga vad du hostade upp för ram och frakt?
Ingick lagren eller är dom köpta separat?

Blev helt plötsligt väldigt sugen på en Cicli Berlinetta-ram... :D
jaadu, med lager, vevarmar, klinga och sadelstolpe landade det på 5000 danska ungefär. Hjul, Styre, styrstam, pedaler, korgar, remmar = 4000 sen har jag väl lagt ut en dryg tusing på verktyg, fett, avfettningsmedel, styrlinda, pluggar till styret, kejda osv. Så till syvende och sist blev det ungefär 10.000 danska...

Nu är jobbet som bervbärare färdigt för idag, klockan är halv tio och lönen slutar ticka klockan tre! Idag ska jag cykla!!!!!

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 10 Jul 2008 09:05

Mycket Mycket vacker ram Simonbusk!!!!
Sa jag att den var vacker ?!

/A

Post Reply