Cykelpolo-SM tider och regler

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
hejdå

Post by hejdå » 15 Sep 2008 18:46

här kommer ett gäng bilder från pista malmø!
(större bilder finns att tillgå på: http://www.divshare.com/gallery/397151-add)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 15 Sep 2008 18:56

Fina bilder Simon!!!

hejdå

Post by hejdå » 15 Sep 2008 19:08

tack som fan! själv har jag spenderat större delen av min arbetsdag med att sitta och kika igenom polobilderna samt eriks bilder på flickr! helt underbart! Nåja, tack för en god match, du ska veta att jag är sjukt nöjd över att jag lyckades peta ett mål på sveriges mästarna i polo! Jag hoppas det kan bli en rematch innan snön faller!

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 15 Sep 2008 19:26

SimonBusk wrote:tack som fan! själv har jag spenderat större delen av min arbetsdag med att sitta och kika igenom polobilderna samt eriks bilder på flickr! helt underbart! Nåja, tack för en god match, du ska veta att jag är sjukt nöjd över att jag lyckades peta ett mål på sveriges mästarna i polo! Jag hoppas det kan bli en rematch innan snön faller!

Smutsiga södern var mitt favorit lag, din satsning och krasch efter startsignalen var obetalbar.
Det var kul att träffa resten av pistamalmö gänget också. Pistamalmö lyckas ju med det svåra att vara både tuffa och rara på en och samma gång. Och som sagt fina bilder.

/M

hejdå

Post by hejdå » 15 Sep 2008 19:54

48/16 magnus wrote:
SimonBusk wrote:tack som fan! själv har jag spenderat större delen av min arbetsdag med att sitta och kika igenom polobilderna samt eriks bilder på flickr! helt underbart! Nåja, tack för en god match, du ska veta att jag är sjukt nöjd över att jag lyckades peta ett mål på sveriges mästarna i polo! Jag hoppas det kan bli en rematch innan snön faller!

Smutsiga södern var mitt favorit lag, din satsning och krasch efter startsignalen var obetalbar.
Det var kul att träffa resten av pistamalmö gänget också. Pistamalmö lyckas ju med det svåra att vara både tuffa och rara på en och samma gång. Och som sagt fina bilder.

/M
BÄRA ELLER BRISTA MALMÖ PISTA! :lol: :lol: :lol:

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bilder!

Post by Otto » 15 Sep 2008 19:56

48/16 magnus wrote:Oj, Vilka fartfylda bilder! grymt fotat.
Det var första gången jag tittade på cykelpolo, jag hade ingen aning om att det var så bra publiksport. Nästan lika roligt att titta på som att spela :)

/M
Ja, det va en go stämning på läktaren. Vi får bygga upp en bra läktarkultur tills nästa SM.
Det lyckades ju faktiskt bli våldsamheter med en viss Bruse inblandad...

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: Bilder!

Post by 48/16 magnus » 15 Sep 2008 20:22

otto_r wrote:
Ja, det va en go stämning på läktaren. Vi får bygga upp en bra läktarkultur tills nästa SM.
Det lyckades ju faktiskt bli våldsamheter med en viss Bruse inblandad...
Det där med Bruse/våldsamheter vill man ju höra lite mer om ! detaljer tack :wink:

hejdå

Post by hejdå » 15 Sep 2008 20:49

(YES! jag hittade bilden på min polodebut, cirka tio sekunder efter att jonatan har ropat igång matchen så händer det här: http://bilder.fredde.se/ronde-van-retaa ... 8_0657.jpg)

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 15 Sep 2008 21:51

SimonBusk wrote:(YES! jag hittade bilden på min polodebut, cirka tio sekunder efter att jonatan har ropat igång matchen så händer det här: http://bilder.fredde.se/ronde-van-retaa ... 8_0657.jpg)
Såååå kul , jag missade dock början av kraschen. :/ var liite för upptagen med att klia mig på näsan eller något.
Nu har du lärt dig regel nr:1 i cykelpolo " Ha ALDRIG ögonen på bollen utan på dina med/motspelare" ;P

User avatar
Christer
Posts: 44
Joined: 21 Jun 2008 15:53
Location: Sweden
Contact:

Post by Christer » 15 Sep 2008 22:28

Bidrar med några bilder jag också. Orutinerat nog tog batterierna slut i kameran så det blev inte så många.
http://velonista.se/2008/09/15/bilder-f ... polo-2008/

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 15 Sep 2008 22:51

Velonista wrote:Bidrar med några bilder jag också. Orutinerat nog tog batterierna slut i kameran så det blev inte så många.
http://velonista.se/2008/09/15/bilder-f ... polo-2008/
Fina bilder men synd att batterierna tog slut!

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 15 Sep 2008 22:53

Image

fan simon, värsta peppen!!...vill se mer sånt från götlaskoj lagen nästa år!!...no heroes, only inspiration!!!

hejdå

Post by hejdå » 16 Sep 2008 08:23

Andye wrote:
SimonBusk wrote:(YES! jag hittade bilden på min polodebut, cirka tio sekunder efter att jonatan har ropat igång matchen så händer det här: http://bilder.fredde.se/ronde-van-retaa ... 8_0657.jpg)
Såååå kul , jag missade dock början av kraschen. :/ var liite för upptagen med att klia mig på näsan eller något.
Nu har du lärt dig regel nr:1 i cykelpolo " Ha ALDRIG ögonen på bollen utan på dina med/motspelare" ;P
Hehe, jo den smällen var ju lite en del i min terror-kampanj mot motståndet, vi kunde ju inte spela ner dom så varför inte meja ner dom tänkte jag! Nu blir det till att sätta igång och skruva på nytt vevparti på tjejens hoj så den kan få sig lite mer smällar på polo-planen.

Jonas, you know the deal! Det handlar ju mest bara om att ge gärnet och skita i att du inte kan... Jag måste faktiskt erkänna att jag gillar de där bilderna när jag svingar klubban och har mig, jag tycker nästan jag ser ut som en bärsärrkande viking...

Elmer
Posts: 398
Joined: 05 May 2008 10:15
Location: Göteborg
Contact:

Post by Elmer » 16 Sep 2008 11:06

Hehe, jo den smällen var ju lite en del i min terror-kampanj mot motståndet, vi kunde ju inte spela ner dom så varför inte meja ner dom tänkte jag!
Det var en inte helt misslyckad taktik, jag är fortfarande skakis. Jag har nu printat bilden på dig som ser ut att vara hämtad ur Braveheart i A3format och satt upp hemma. Detta för att stålsätta mig inför nästa drabbning. Freedom!

hejdå

Post by hejdå » 16 Sep 2008 12:39

Elmer wrote:
Hehe, jo den smällen var ju lite en del i min terror-kampanj mot motståndet, vi kunde ju inte spela ner dom så varför inte meja ner dom tänkte jag!
Det var en inte helt misslyckad taktik, jag är fortfarande skakis. Jag har nu printat bilden på dig som ser ut att vara hämtad ur Braveheart i A3format och satt upp hemma. Detta för att stålsätta mig inför nästa drabbning. Freedom!
Tills nästa gång så lovar jag att jag ska öva lite på tekniken, farlig OCH duktig är mitt mål! jag ska även låta skägget och håret växa samt bära kalsong-less kilt! Jag ska nu fortsätta sjunka djupare ner i min hybris och beställa gloyss-prints på alla bilder där jag figurerar från helgen, sedan skall jag autografera dom och egenhändigt skicka ut dom per post till alla forumdeltagare!

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 16 Sep 2008 21:51

Andye wrote: regel nr:1 i cykelpolo " Ha ALDRIG ögonen på bollen utan på dina med/motspelare" ;P

Regel nr 2.: Bryt lite mot regel nr:1 om du ska försöka träffa bollen med klubban ;P

User avatar
Telefonplan
Posts: 448
Joined: 24 Jan 2008 08:50
Location: Hägerstensåsen

Post by Telefonplan » 17 Sep 2008 19:50

Stort tack till alla som var med på CPSM 2008! De som arrangerade, spelade, tittade, grillade, fotade, blödde, pratade på skånska, bjöd på festis. Det var länge sedan jag hade så kul (om man inte räknar med retaarden som var dagen innan...).

User avatar
Christer
Posts: 44
Joined: 21 Jun 2008 15:53
Location: Sweden
Contact:

Post by Christer » 18 Sep 2008 22:33

Här finns 55 bilder till, dumpade rätt ur kameran, från CPSM08
http://velonista.se/album/cpsm08/

hejdå

Post by hejdå » 19 Sep 2008 07:45

48/16 magnus wrote:
Andye wrote: regel nr:1 i cykelpolo " Ha ALDRIG ögonen på bollen utan på dina med/motspelare" ;P

Regel nr 2.: Bryt lite mot regel nr:1 om du ska försöka träffa bollen med klubban ;P
Image

Den här bilden illustrerar regel nummer två väldigt väl. TJONG sa det i mitt framhjul när klubband dundrade in bland mina stackars ekerar istället för att tvinga bollen till en mäktig luftfärd in i erat mål...

Post Reply