Posta din skada!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
hejdå

Post by hejdå » 22 Oct 2008 16:17

Bubblan wrote:Gör en vänstersväng i korsningen S:t Eriksgatan/Fleminggatan och ställer mig upp för att få lite fart. Pang sa det och så känns det som att höger vad gick i tre delar. Mitt byxben hade fastnat i vevpartiet/kedjan. En ofrivillig skid inleddes och en smärta som jag inte upplevt på bra många år strålade upp i benet, riktigt oskön vinkel på foten kontra benet. Vad ska man göra? Det var bara att vänta på att det skulle ta stopp, och tillslut tog det stopp. Jag rullade tillbaka någon meter och fick loss byxbenet, då kom det fram en herre och frågade om min vrist hade överlevt den där vinkeln. Jag skämdes en aning och nickade och tackade för "omtanken". Sen var det bara att rulla hemåt. Dumt att glömma fixa byxbenet.

Nu funderar jag nästan allvarligt på om min "Flexor hallucis longus"-muskel är av, det gör förbaskat ont och jag kan knappt höja eller sänka foten. Det känns också som att jag har en pedal ingraverad i hålfoten, sulan på en Converse var inte så perfekt som jag tidigare inbillat mig.

Jaja, måste dock poängtera att det känns lite bra trots alt, jag satte PB i långskid, ökade från 30 cm till 35 meter eller vad det nu kändes som, med fel ben fram dessutom. Nu är det Tradolan-time.
Foten är en farlig del av kroppen, det är sjukt mycket som kan gå sönder och det är fruktansvärt jobbigt när det väl gör det. Ta den där skadan till en doktor om det fortfarande gör ont om några dagar, under tiden så håll foten högt. Kyl den och belasta den inte.

Själv skulle jag vara lustig/cool och köra lite fixie-trial på blött trä, fick panik och kunde inte dra ut foten ur korgarna snabbt nog. Som en fura föll jag ner på någon slags kant. Knät tog smällen trode jag först, smärtan vällde upp genom kroppen, blodet ner, det möttes i min mage och spyan var runt hörnet. Lite andning löste dock det värsta och ingen mat behövde lämna min runda mage, hur som haver så tror jag att jag slog bort en benbit i "knotan" på smalbenet. Det är en sinnessjuk bula där, smärtan är påtaglig, det positiva är dock att det inte gör ont överhuvudtaget i några mjukdelar, gör inte ont när jag cyklar/belastar benet....

vidare har jag precis köpt riser och slängt på ett par soyo long-grips (HÅRSPRAY MINA VÄNNER!) men det är ju ett jävulusiskt grepp i dom! Händerna känns lite våldtagna av mina grips!

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 23 Oct 2008 00:19

Aj aj aj mina herrar. Lider med er!

Hur som haver skulle det vara najs med lite uppdateringar mitt i allt elände :)
Hur går det med Deus ansikte, Davids lår, Ohms lite över allt, Spindelbenens biceps?
Visa oss lite progression. Den här tråden behöver bilder :P

Själv går jag numera hos sjukgymnast en gång i veckan och har avancerat till att få dra i gummiband. Jag gick direkt på det gröna, vilket gjorde mig nöjd.
Brottet är 2månader efter olyckan inte helt läkt än, vid för tung belastning så kommer benet byggas på ytterligare, så det undviker jag, knölen som pekar ut där är tillräckligt stor som den är... Just det. Bilder var det ja..
Kommer!

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 23 Oct 2008 04:37

Lite uppdateringar på min skada...

Med tanke på hur det såg ut och kändes tidigare så har jag inget att klaga på...
Visst ärret är väl inte världens vackraste men men ... :)

Image
Last edited by limitedlizard on 12 Jul 2011 20:43, edited 3 times in total.

decadent
Posts: 183
Joined: 05 Sep 2008 13:43
Location: Stockholm

Post by decadent » 10 Nov 2008 11:45

Lyckades vurpa på en såphal trägrygga på STora Essingen i helgen. Så går det om man försöker cykla på promenadvägar...

Image

(Hade förstås nya, supersnabba prylar på cykeln också ... )http://www.fixedgear.se/forum/viewtopic ... 4894#14894[/img]

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Post by jp » 14 Nov 2008 16:44

fick nyss en jävla bildörr uppsmälld framför mig. Flög frammåtstupa o lyckades lyckligtvis på reflex göra nån slags judo rullning, men fan vad ont knät gör som tog hela vikten bakom träffen med bildörren. Lite snygga sår längs skenbenet oxå blev det oxå ... fast det ser rätt mesigt ut ändå.

Image

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 14 Nov 2008 20:16

J_P wrote:fick nyss en jävla bildörr uppsmälld framför mig. Flög frammåtstupa o lyckades lyckligtvis på reflex göra nån slags judo rullning, men fan vad ont knät gör som tog hela vikten bakom träffen med bildörren. Lite snygga sår längs skenbenet oxå blev det oxå ... fast det ser rätt mesigt ut ändå.
Ahfyfan, gick det bra annars? Var hande det?

User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Post by Carl » 14 Nov 2008 21:04

Låter riktigt osoft det där. Skönt att du lyckades rädda upp det med lite ninja-moves. Sjukt att du klarade dig så pass bra ändå. Dom där såren längs skenbenet ser ut att svida härligt

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Post by jp » 14 Nov 2008 21:42

ja, bra annars, ... tur man skejtat o sånt så man kan falla, tror de gått åt helvete annars.. börjar bli lite orolig för den uppkommande katten, knät känns helt mongo. 100 meter hemifrån på celsiusgatan bakom värnhem, så jag haltade hem rätt lätt.

Kvinnan var hjälpsam, yttrade obligatoriska jag såg dig inte..
.. no shit

Förklarade sen att hon hade råkat ut för samma sak för ett tag sen. Det kanske är en pass along egenskap? Som ringen typ.. :)

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 24 Nov 2008 08:43

Skulle köpa dubbdäck igår men hanmade på ett dop i Västerås istället. Jag lade mig på Sveavägen i morse precis utanför Handels. Rejäl lårkaka, hål i brallan och blod på knät.
Image

Johannes
Posts: 39
Joined: 16 Nov 2008 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Post by Johannes » 24 Nov 2008 12:16

Det där med bildörrar är något jag fasar för. Vet bara att jag en dag kommer sitta klistrad i den. Skönt att du inte skadade dig mer. På väg tillbaka ifrån bristol..

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 24 Nov 2008 19:41

Johannes wrote:Det där med bildörrar är något jag fasar för. Vet bara att jag en dag kommer sitta klistrad i den. Skönt att du inte skadade dig mer. På väg tillbaka ifrån bristol..
Skällde ut en karl i en taxi som höll på att dörra mig i fredags. Fick höra av några vi sidan om att jag fick väl akta mig lika mkt. Gjorde ju det, jag körde ju inte in i dörren. Visserligen idag när jag svor åt en taxi som höll på att u-svänga mig fick jag höra av några tanter att det borde jag väl fatta att en dag som idag så cyklar man inte! Så allt är säkert bara att jag borde se mig för lite bättre!

Arvid, tråkigt på lår, byxa och knä! Hittar du inte dubbdäck så funkar crossdäck bra så länge det inte är ren is. Vilket jag sällan tycker att det blir i sthlms innerstad. Gaffa brukar funka och laga byxor med...

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 24 Nov 2008 22:12

calavera wrote: ...
Arvid, tråkigt på lår, byxa och knä! Hittar du inte dubbdäck så funkar crossdäck bra så länge det inte är ren is. Vilket jag sällan tycker att det blir i sthlms innerstad. Gaffa brukar funka och laga byxor med...
Tack för omtanken! Hittade ett 26" dubbat nokian w106 på lunchen (Clas Ohlson). I garaget hittade jag ett av svennelainens slitna 28" dubbdäck från fultema. Funkar kanonbra. Ska tippa ner styret lite.
Image

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 24 Nov 2008 23:30

Hur ful jag än bygger min vinterfixie så kommer din alltid att vara fulare.

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 25 Nov 2008 00:20

Den är fulare tills han skaffar en ultrakort styrstam och ett 3decimeters monster-riser-styre.
:P :P :P

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 25 Nov 2008 00:30

calavera wrote:Gaffa brukar funka och laga byxor med...
Gaffans användbarhet borde väl Arvid känna till väl vid det här laget. Det var ju en förträfflig lagning han gjorde på första etappen av Retaarden :D

Ser förövrigt att Retaard-nummerskylten sitter sitter kvar...
I Dalarnas djupa skogar..

Johannes
Posts: 39
Joined: 16 Nov 2008 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Post by Johannes » 26 Nov 2008 01:01

Ja fyfan vad vi tejpade och lagade däcken med papp och annat. Men sedan var du tillbaka i action.

Hoffen
Posts: 217
Joined: 27 Aug 2008 13:49
Location: Umeå

Post by Hoffen » 01 Mar 2009 01:08

Hjärnskakning + ordentliga blåmärken i ansiktet idag. Hädanefter ska det alltid vara cykelhjälm på.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Post by ArvidSvensson » 01 Mar 2009 07:03

Hoffen wrote:Hjärnskakning + ordentliga blåmärken i ansiktet idag. Hädanefter ska det alltid vara cykelhjälm på.
Trist med hjärnan och ansiktet men hur gick det med cykeln??
Skämt åsido, varmt välkommen till hjälmklubben.

Till alla andra utan hjälm: Man behöver inte kvala in i klubben med en krasch.

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 01 Mar 2009 12:36

ArvidSvensson wrote:
Hoffen wrote:Hjärnskakning + ordentliga blåmärken i ansiktet idag. Hädanefter ska det alltid vara cykelhjälm på.
Trist med hjärnan och ansiktet men hur gick det med cykeln??
Skämt åsido, varmt välkommen till hjälmklubben.

Till alla andra utan hjälm: Man behöver inte kvala in i klubben med en krasch.
+1 på den Arvid!!!
--------->>><<<<--------------

Hoffen
Posts: 217
Joined: 27 Aug 2008 13:49
Location: Umeå

Post by Hoffen » 01 Mar 2009 12:42

ArvidSvensson wrote:
Hoffen wrote:Hjärnskakning + ordentliga blåmärken i ansiktet idag. Hädanefter ska det alltid vara cykelhjälm på.
Trist med hjärnan och ansiktet men hur gick det med cykeln??
Skämt åsido, varmt välkommen till hjälmklubben.

Till alla andra utan hjälm: Man behöver inte kvala in i klubben med en krasch.
Den klarade sig utmärkt. Jag flög över styret när jag panikbromade för en bil jag helt hade missat. Pinsamt nog tror jag såhär i efterhand att den stod helt still och lydde sin väjningsplikt. :oops:

Post Reply