Vålda in styre i för liten styrstam? Kommer det hålla?

Frågor och tips om mek med din cykel.
Post Reply
Jonatan F

Vålda in styre i för liten styrstam? Kommer det hålla?

Post by Jonatan F » 10 Jun 2012 19:50

Har ett styre jag gillar och en stam som är lagom lång, drog igenom styrstammen men när jag kom till den lite tjockare biten fastnade lixom stammen. Förstod att de var av de olika standarderna (minns inga siffror men stammen var helt enkelt av den mindre och styret av den större standarden). Tänkte att så långt ifrån är det ju inte, pressar jag med handkraft får jag ju på styret... Drog några varv med sandpapper på insidan av stammen, drog på lite 5-56 och hade inga problem att dra på styret på stammen. Problemet är bara att det gled ju inte på friktionsfritt, styret var lite varmt och jag fick ta i för att få på det. Nu undrar jag om det kommer spricka halvvägs till mottala eller om det håller? Har försökt kolla om klämman har spruckit någon stans men kan inte se något. Har även försökt kolla om öppningen på undersidan har utvidgats till att bli lite sned istället för helt paralell men kan inte se något med ögonmått.

Så vad tror ni? Livsfarligt eller lugnt? Tusen tack!

// Jonatan Florén
Har man inget projekt har man inget liv :)

john the man

Re: Vålda in styre i för liten styrstam? Kommer det hålla?

Post by john the man » 10 Jun 2012 21:38

Lungt.. Se till att allt är åtdraget bara så är du cool
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."

SONS OF SATAN

FISTA STHLM

http://fistasthlm.tumblr.com/

Jonatan F

Re: Vålda in styre i för liten styrstam? Kommer det hålla?

Post by Jonatan F » 11 Jun 2012 05:50

NajS! :D Då får jag faktiskt en bekväm styrkombo :D (haft lite problem med det på den cykeln)
Har man inget projekt har man inget liv :)

Post Reply