Stockholmspsykling i helgen?
Stockholmspsykling i helgen?
ja, blire nåt fixedgearlpångdistansmördarpsykling i helgen? helst söndag.
För min del blir det vila i helgen!
Jag har börjat pendla till Lapplands Väsby
Tycker inte att det har så stor sexuell betydelse om det kommer en ny tråd för varje runda. Det är ju liksom bara en tråd som är aktuell åt gången ändå. Och det blir ju hemskt meckigt att jaga på den som skev första inlägget om att ändra ämne...
/Fredde
Jag har börjat pendla till Lapplands Väsby
Tycker inte att det har så stor sexuell betydelse om det kommer en ny tråd för varje runda. Det är ju liksom bara en tråd som är aktuell åt gången ändå. Och det blir ju hemskt meckigt att jaga på den som skev första inlägget om att ändra ämne...
/Fredde
Men det går nog bra om tråden heter "Helgcykling i Stockholm", "Veckodagscykling i Stockholm", "Helgcykling med Fista Malmö" osv.fredde.se wrote:...
...
Cogs 'n Kegs
Fattar inte riktigt meningen med att ha allt i en tråd.
- Det är väl bra om man kan ha datum med i ämnet?
- Det är ju knöligt om man ska maila någon annan för att ändra i ämnet / första inlägget.
- Vi började ju ha vätternträningar i vätterntråden men någon tyckte vi skulle ha det i egna trådar för att det inte skulle bli så stor tråd (jag tyckte det var en bra ide).
Som jag ser det blir enda skillnaden att det blir färre rader i databasen och mer jobb att ändra i en tråd än att lägga upp en ny och för den som besöker forumet precis samma sak. Det skulle ju vara en annan sak om det var tio trådar som uppdaterades på samma gång men nu är det ju bara en åt gången som är aktuell. Men förklara gärna om jag missat något.
Vill man inte läsa är det ju enkelt att inte klicka på tråden.
/Fredde
- Det är väl bra om man kan ha datum med i ämnet?
- Det är ju knöligt om man ska maila någon annan för att ändra i ämnet / första inlägget.
- Vi började ju ha vätternträningar i vätterntråden men någon tyckte vi skulle ha det i egna trådar för att det inte skulle bli så stor tråd (jag tyckte det var en bra ide).
Som jag ser det blir enda skillnaden att det blir färre rader i databasen och mer jobb att ändra i en tråd än att lägga upp en ny och för den som besöker forumet precis samma sak. Det skulle ju vara en annan sak om det var tio trådar som uppdaterades på samma gång men nu är det ju bara en åt gången som är aktuell. Men förklara gärna om jag missat något.
Vill man inte läsa är det ju enkelt att inte klicka på tråden.
/Fredde
- 48/16 magnus
-
hejdå
jag kan förklara mig, det är otroligt många som läser och skriver på forumet som INTE kommer ifrån stockholm. Trådarna om långcykling i stockholm beror ju inte fruktansvärt många människor och är på inget sätt allmängiltiliga då det oftast är skitsvårt för någon som bor i en annan del av sverige/världen att med så kort varsel ta sig till stockholm för en tur en lördag. Ett tag var det igång TRE (om jag inte minns fel, jag har hög feber nu och ur mina bihålor rinner det brunt slem med gryn i så jag är inte helt på topp) trådar om att cykla långt i stockholm på helgen. Det känns ju lite onödigt kanske...
Vi i pista malmö har löst det så att vi har en blogg där vi kommunicerar ut våra gemansamma turer, man missar kanske några, men det är en utmärkt digital knutpunkt för dom som vågar ge sig hän!
Man får jättegärna starta hur många trådar som helst, jag menar, 90% av allt jag skriver här inne är ju i princip gnäll eller stöddigt skitsnack. Jag tänkte mest bara att det skulle vara enkelt och smart för er i stockholm att ni har en tråd att skriva i och skönt för dom som bor i resten av sverige att forumet inte spammades allt för mycket...
nu sängen.
ta hand om er stockholmare och hoppas vi ses snart igen!
Vi i pista malmö har löst det så att vi har en blogg där vi kommunicerar ut våra gemansamma turer, man missar kanske några, men det är en utmärkt digital knutpunkt för dom som vågar ge sig hän!
Man får jättegärna starta hur många trådar som helst, jag menar, 90% av allt jag skriver här inne är ju i princip gnäll eller stöddigt skitsnack. Jag tänkte mest bara att det skulle vara enkelt och smart för er i stockholm att ni har en tråd att skriva i och skönt för dom som bor i resten av sverige att forumet inte spammades allt för mycket...
nu sängen.
Jag känner mig manad...SimonBusk wrote:jag kan förklara mig, det är otroligt många som läser och skriver på forumet som INTE kommer ifrån stockholm. Trådarna om långcykling i stockholm beror ju inte fruktansvärt många människor och är på inget sätt allmängiltiliga då det oftast är skitsvårt för någon som bor i en annan del av sverige/världen att med så kort varsel ta sig till stockholm för en tur en lördag. Ett tag var det igång TRE (om jag inte minns fel, jag har hög feber nu och ur mina bihålor rinner det brunt slem med gryn i så jag är inte helt på topp) trådar om att cykla långt i stockholm på helgen. Det känns ju lite onödigt kanske...
nu sängen.
Det var två trådar igång samtidigt någon dag, jag var lite het på gröten och postade en ny långcykel-tråd innan den förra hade svalnat och vips så var det två trådar igång på samma gång och Busken nöp till direkt.
Skämt å sido, så länge det bara är EN tråd aktiv så kan det ju inte spela någon roll om det är en ny eller en gammal. Vi kan cäl se lite hur det blir framöver våren?
En ny tråd är ju enklare att skapa och om man jämför med andra forum (happy) så är väl just de enda trådarna som funkar just Tisdagsrajd-trådarna. Otroligt kul att samla ihop dem efter ett år och kolla igenom all skit vi cyklat.
Jag fattar precis hur du menar Busken med att det är inte så relevant för andra än oss stockholmare. Jag hade hellre sett en avdelning med "Cykelturer" och ett underforum med "Cykelturer i Stockholm / Malmö" osv...
Det är ju lite trist att ni bara postar era turer på Pista Malmö bloggen, jag tycker det är skitkul att läsa om andras turer och se lite bilder och sånt även om man inte är med och cyklar. Nu brukar jag iof regelbundet besöka er blogg
Hoppas jag inte är för störig och att allting detta är glömt till April när vi nollåttor kommer ner och cyklar skiten ur er!
Kram!