En liten kuriosa-fråga:
Såg en lite speciell cykel i snygga komponenter-tråden (viewtopic.php?f=1&t=1494&start=400" onclick="window.open(this.href);return false;) och när jag såg hjulen så slog det mig en sak. De ser väldigt hemgjorda ut och jag undrar skulle man teoretiskt kunna bygga sina egna kolfiberhjul? Skulle det gå att ta en gammal rockring och något nav och med massa kolfiber-skills bygga ett riktigt hjul?
Bygga egna carbonhjul?
Bygga egna carbonhjul?
Har man inget projekt har man inget liv 

- svennelainen
Re: Bygga egna carbonhjul?
Du vet, de där trähjulen är svår att få välbalanserade. 
Visst går det. Allt går bara man vill. Jag kan skriva en mindre roman i ämnet ifall du vill veta mer, men jag har helt enkelt inte tid. Däremot om du vill göra det och behöver tips och support så hör av dig så kan vi ta det på telefon.
Dessutom är jag numera återförsäljare för en av de största fiberkompositgrossisterna i Europa, så om du vill inhandla vettigt material så är det bara att du hör av dig.
--S

Visst går det. Allt går bara man vill. Jag kan skriva en mindre roman i ämnet ifall du vill veta mer, men jag har helt enkelt inte tid. Däremot om du vill göra det och behöver tips och support så hör av dig så kan vi ta det på telefon.
Dessutom är jag numera återförsäljare för en av de största fiberkompositgrossisterna i Europa, så om du vill inhandla vettigt material så är det bara att du hör av dig.
--S
Re: Bygga egna carbonhjul?
Najs! Någon gång när jag har mer tid pengar och skills tänkte jag försöka klistra ihop en bambu/fullcarbon-hoj
Hör av mig då 

Har man inget projekt har man inget liv