Önskan om en fin räser

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
freddesvanstrom

Önskan om en fin räser

Post by freddesvanstrom » 19 Aug 2010 10:29

har vuxit sig starkare på senaste tiden. Och nu pratar jag om växlad sådan...märkligt va? Vill alltså ha en fin räser-jonne, men inte de nya flashiga modellerna (de är alldeles för plottriga och med massa fartränder). Tips på fina, bra, lite äldre räsers mottages, kanske kan bli en visa din växlade jonne-tråd av detta? allt från 70-90 intressant, men även nyare om de har lite äldre stuk.

show me what you got or whant to get!

Gustav

Re: Önskan om en fin räser

Post by Gustav » 19 Aug 2010 10:41

Det här är väl kanske vad du uttryckligen inte ville ha, och jag är själv inte speciellt förtjust i just flejmsen. Vitus 992 är ändå en pärla!

Image

edit: Google är din vän för referenser; http://www.classicbikeshop.eu/Classic-frames.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

freddesvanstrom

Post by freddesvanstrom » 19 Aug 2010 11:00

Jo men den va fin!

Ronny

Post by Ronny » 19 Aug 2010 11:19

Vad du än gör köp inte gamla Vitus eller liknande ramar i alu eller tidiga kolfiber med alu muffar. När till och med damjuniorer kunde knäckta en del av dessa ramar vad tror ni då ni gör med något som gått massor av mil kanske körts av en stark djävul?
Flexiga och sprickor och annan djävulskap blir det. Jovisst körde proffsen med dem men ramarna hade en högst begränsad livslängd sen mår jag lite illa när entusiaster på diverse forum uttrycker sitt rus över någon gammal Vitus, oj vilken responsiv, vridstyv kvick ram bla.bla bla...Är man putsbög och samlar så visst är det ok med en Vitus.
Satsa på stål vilket klarar av mer än alu. även om det skulle röra sig om begagnat proffskört.
Мясо это убийство

Busken

Post by Busken » 19 Aug 2010 16:00

Ronny wrote:Vad du än gör köp inte gamla Vitus eller liknande ramar i alu eller tidiga kolfiber med alu muffar. När till och med damjuniorer kunde knäckta en del av dessa ramar vad tror ni då ni gör med något som gått massor av mil kanske körts av en stark djävul?
Flexiga och sprickor och annan djävulskap blir det. Jovisst körde proffsen med dem men ramarna hade en högst begränsad livslängd sen mår jag lite illa när entusiaster på diverse forum uttrycker sitt rus över någon gammal Vitus, oj vilken responsiv, vridstyv kvick ram bla.bla bla...Är man putsbög och samlar så visst är det ok med en Vitus.
Satsa på stål vilket klarar av mer än alu. även om det skulle röra sig om begagnat proffskört.
Ronny! Ville bara säga att du är förjävla härlig! "putsbög" är en ny stapelvara i mitt ordföråd!

Jonatan F

Post by Jonatan F » 19 Aug 2010 17:09

Jag har en Crescent pepita fårn 72 du kan få för en kompispeng. Hyfsat highend på sin tid och i ok skick. Bild kommer.
Har man inget projekt har man inget liv :)

Post Reply