VISA DIN CYKEL !
- ArvidSvensson
- Tommypistolen
boon wrote:Bianchin såldes igår och idag hämtades den här trevliga skapelsen.
Som grädde på moset dök mina sugino 75 vevar upp idag också.
Nytt framhjul ska byggas, DeepV på lowflange dura ace, sol ekrat. Ska få på en nitto jaguar stam också.
Får se hur det blir med dom vita däcken...
Fy sjutton va porrig bike

Grym alltså

Moto Garage 371
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI
GT Avalanche 2.0 -11
BIANCHI
Mitt första fixiebygge blev lite oväntat denna råtträser. Brorsan kom förbi med den igår och idag åkte jag till biltema och tjackade gängat frihjulsnav, kedja och clips, för 300 spänn. Bakdrevet köpte jag för 64 kr. i solna. Ska bli spännande att se hur bra det funkar i längden med biltemaprylarna. Kedjelinjen är 1mm. kortare där bak men det är ok hoppas jag. Då hjulet är byggt för gängad kasett är fälgen inte centrerad i gaffeln med den kedjelinjen som krävs vid fixed, ska sätta mig med det imorrn tänkte jag. Ett dilemma till med detta nav är att det saknar låsgänga (eftersom det är till för frihjul). Något vi löste genom att lägga kedjan om vevhuset, vira upp den på bakdrevet och dra åt bakdrevet med hjulet (får mycket mer kraft då). Därefter sejfade vi lite halvdant med att lägga lödtenn i gängorna utanpå drevet...
Testade sedan hårdhänt och det sitter som berget!
Ruggigt billigt, och ruggigt rolig att köra. Utväxling 52/20, lillen börjar light...
Ossians RåttRäser:

Här är en smygtitt på min hoj, kom tillbaka från lacken idag, väntar delar från eighthinch och tänkte tjacka resterande på cykelcityrean i helgen, eller kanske på yardsalen. Om man vågar visa sig där som utböling...

Testade sedan hårdhänt och det sitter som berget!
Ruggigt billigt, och ruggigt rolig att köra. Utväxling 52/20, lillen börjar light...
Ossians RåttRäser:

Här är en smygtitt på min hoj, kom tillbaka från lacken idag, väntar delar från eighthinch och tänkte tjacka resterande på cykelcityrean i helgen, eller kanske på yardsalen. Om man vågar visa sig där som utböling...

- viggowimnell
Välkommen Stefan!stfn wrote:Min 'fincykle' Singlespeederen som kostede mig en brækket albue til 'Lussekatten'....
Første post på FixG i øvrigt!
Jag känner mig lit skyldig eftersom det var jag om bestämde checkpointen där du crashade

Kommer du möjligtvis till Pista Malmø's Giro?
I Dalarnas djupa skogar..
- limitedlizard
Håller på med logistiken - hoppas at komma øver...jon wrote:Kommer du möjligtvis till Pista Malmø's Giro?

Ingen grund til at kænna någon skuld - hadda egentligen två vurpar - en vardags och en alvarlig. Fortsatte efter båda!
Kommer heldigvis at slippa utan någon næmnværda men!
Har nyligen inkøpt hjelm...