Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
-
gaisan
Någon här som har en fiffig lösning på problemet nedan? Ev. är bilderna lite svårtolkade men min pedal hänger med "tåpetaren" åt fel håll, alltså nedåt. Jag behöver något tungt som väger ner den smalare sidan av pedalen så att "tåpetaren" är i rätt läge.
Tips på något litet, tungt och som går att klämma fast på pedalerna? Andra snillrika idéer är varmt välkomna.
Dagsläget:
Önskat läge:

-
gaisan
Misstänkte att jag skulle få det svaret

Men förutom det då ...
-
Hiwatt
-
öhum...så du kör utan korgar? Aldrig sett. Skumt. Är det bra?
Om så är fallet så är det väl bara att skuva fast ngn form av tyngd som sticker ut en bit från pedalen. Så att pedalen blir framtung. En lång skruv med en tokfet mutter på eller nått, så du får hävstångseffekten menar jag. (Eller så sätter man på korgar eller byter pedal till ngt som har mindre sån där pilla in foten grejja...???)
The Blood I bleed is Black indeed!
-
vigorelli
skämt å sido... Powergrips verkar sköna, vore skoj att testa nån gång. var har du köpt dina?
Testa att skruva fast lite grejer där korgarna ska fästas. Ta två lite halvlånga skruvar/bultar och sätt på en massa brickor så att skruvarna sticker ut... då kan du alltid få rätt tyngd genom att tabort/lägga till brickor tills pedalen faller över. använder du hävstångseffekten så spar du vikt med det kommer att förstöra mycket estetiskt...
-
gaisan
Får ta mig till en järnhandel och se om jag kan hitta något passande. Vill ju helst inte fula ner pedalerna mer än nödvändigt.
Provkörde lite igår och de är riktigt sköna. Dock skruvade en mutter ur sig i en mindre backe vilket resulterade i lite småpanik från min sida. Givetvis fick jag mötande biltrafik precis när det hände.
Köpte förresten mina PowerGrips från Bens Cycle. Har dock sett dem på någon europeisk/svensk webbshop. Minns tyvärr inte vilken.
Edit: Noterade precis att jag monterat mina fel. Tyckte det kändes konstigt att föra in foten med hälen mot hjulet.

Jag som tyckte jag var så noga med instruktionerna :/
Det blir lunchmek!
-
gaisan
Tackar för tipsen. Kan dock meddela att pedalerna hänger precis som de skall efter att jag monterat PowerGrip:sen korrekt.
Är inte helt övertygad om deras "greatness" ännu.