Väldigt fin ram som sagt. Gillar att du valt den masi loggan i bauhaus liknande typsnitt.
Kan man få en liten förklaring till hålen? Har det med luft, styvhet eller något annat att göra?
/M
Klart du ska ha en egen tråd om du vill det. Det enda som verkar reta folk här är när man startar trådar som redan finns, och din tråd är ju unik i sitt slag (och du har ju oemotsagt fina saker)J2000E wrote:Ja, jag är avsevärt äldre, rikare och på alla sätt fetare än vad de flesta här ..................
Ovanstående text är helt obegriplig. Driver du med mig eller har det bara slagit över?perp wrote:det man gjort på din masi är att man har lagt 2 mindre rör istället för 1 större.
det du vill ha så mycket material så långt från tyngdpunkten för högt böjmotstånd, dvs ett rör med så stor diameter som möjligt i cykelsammanhang, men man kan styva upp konstruktionen på samma vis som herr masi gjort på din ram, genom att lägga in mer gods mha två rör istället för ett, vilket ökar vikten och böjstyvheten
Det är just det som grejen....om man frågar A Masi idag om en sak som gjordes för 40 år sedan så får man ett svar. Flera har frågat. Flera har fått svar. Sällan samma.chrobin wrote:Kan inte J2000E bara fråga herr Masi om dom där stagen. Så slipper alla experter spekulera. Är själv nyfiken.
Dum fråga, jag har antagligen blivit förblindad av de otroligt vackra bilderna men jag ser inga vajerhöljesstopp uppe vid styrröret. Hur hade du tänkt fixa det?J2000E wrote:Ja, vad ska man säga......den har anlänt och mina initialer står på vevlagerhylsan. Känns stort.
Mvh
J2000E
För hela bilden av beställningen och paketöppningen kika på:
http://www.flickr.com/photos/45306161@N ... 536225450/" onclick="window.open(this.href);return false;
Här kommer smakprov:
Flera fina bilder på riktig italiensk stålporr/mästerhantverk