Väntar otåligt på paket
Re: Väntar otåligt på paket
Åh! Dom där hoodsen skulle jag kunna döda för! Dom och naven!Rokkoko wrote:
Sjukt fint skick!
Och en liten historia. Såg en kille igår som körde runt på en Crescent med full DA AX grupp (Dock tidiga vevar och nav som det brukar vara) men med flatbar och MTB-bromsar. Man undrar ju lite vart reglagen tog vägen.
- klasolsson
Hans Kashimax-sadel sitter numer på min hoj...vad han har gjort med den cykeln ja, såg du att han hade stöd och vanliga mtb-pedaler på också?Otto wrote: Och en liten historia. Såg en kille igår som körde runt på en Crescent med full DA AX grupp (Dock tidiga vevar och nav som det brukar vara) men med flatbar och MTB-bromsar. Man undrar ju lite vart reglagen tog vägen.

Mitt hjärta blöder...klasolsson wrote:Hans Kashimax-sadel sitter numer på min hoj...vad han har gjort med den cykeln ja, såg du att han hade stöd och vanliga mtb-pedaler på också?Otto wrote: Och en liten historia. Såg en kille igår som körde runt på en Crescent med full DA AX grupp (Dock tidiga vevar och nav som det brukar vara) men med flatbar och MTB-bromsar. Man undrar ju lite vart reglagen tog vägen.

Har du hans nummer?
- klasolsson
Japp!Otto wrote:Mitt hjärta blöder...klasolsson wrote:Hans Kashimax-sadel sitter numer på min hoj...vad han har gjort med den cykeln ja, såg du att han hade stöd och vanliga mtb-pedaler på också?Otto wrote: Och en liten historia. Såg en kille igår som körde runt på en Crescent med full DA AX grupp (Dock tidiga vevar och nav som det brukar vara) men med flatbar och MTB-bromsar. Man undrar ju lite vart reglagen tog vägen.![]()
Har du hans nummer?
Men jag hade faktiskt tänkt fråga han själv om han vill sälja till mig, men ja vet inte. Hade ju varit sjukt nice med en fin racer med den gruppen.
Tell me about it!klasolsson wrote:Japp!Otto wrote:Mitt hjärta blöder...klasolsson wrote:Hans Kashimax-sadel sitter numer på min hoj...vad han har gjort med den cykeln ja, såg du att han hade stöd och vanliga mtb-pedaler på också?Otto wrote: Och en liten historia. Såg en kille igår som körde runt på en Crescent med full DA AX grupp (Dock tidiga vevar och nav som det brukar vara) men med flatbar och MTB-bromsar. Man undrar ju lite vart reglagen tog vägen.![]()
Har du hans nummer?
Men jag hade faktiskt tänkt fråga han själv om han vill sälja till mig, men ja vet inte. Hade ju varit sjukt nice med en fin racer med den gruppen.
Jag saknar också naven och dessutom vevparti, styre, pedaler och flaskan. Men det kommer väl.Otto wrote:Åh! Dom där hoodsen skulle jag kunna döda för! Dom och naven!
Fan vad de ska ta tid att få saken från den där Atlanten ön.
Tackar
_Kakan
_Kakan
Flaskan har jag jag inte heller, men resten. Men styret är en historia i sig. Ja, mitt bygge har hållit på ett bra tag. Efter som det inte kommer bli ett landsvägståg så kommer jag inte brådska bygget. Det är trevligt att ta en kopp kaffe lite då och då och leta prylar.Rokkoko wrote:Jag saknar också naven och dessutom vevparti, styre, pedaler och flaskan. Men det kommer väl.Otto wrote:Åh! Dom där hoodsen skulle jag kunna döda för! Dom och naven!
- klasolsson
Pedaler verkar relativt lätt. Men styret och i synnerhet med knopparna. Verkar finnas få sådana. Men jag faller inte med styret. Kan tänka mig ett Aero-styre från Nitto om inte annat. Vevparti och naven känns viktigare.Otto wrote:Flaskan har jag jag inte heller, men resten. Men styret är en historia i sig. Ja, mitt bygge har hållit på ett bra tag. Efter som det inte kommer bli ett landsvägståg så kommer jag inte brådska bygget. Det är trevligt att ta en kopp kaffe lite då och då och leta prylar.Rokkoko wrote:Jag saknar också naven och dessutom vevparti, styre, pedaler och flaskan. Men det kommer väl.Otto wrote:Åh! Dom där hoodsen skulle jag kunna döda för! Dom och naven!
Jag har styrändspluggarna också.Rokkoko wrote:Pedaler verkar relativt lätt. Men styret och i synnerhet med knopparna. Verkar finnas få sådana. Men jag faller inte med styret. Kan tänka mig ett Aero-styre från Nitto om inte annat. Vevparti och naven känns viktigare.Otto wrote:Flaskan har jag jag inte heller, men resten. Men styret är en historia i sig. Ja, mitt bygge har hållit på ett bra tag. Efter som det inte kommer bli ett landsvägståg så kommer jag inte brådska bygget. Det är trevligt att ta en kopp kaffe lite då och då och leta prylar.Rokkoko wrote:Jag saknar också naven och dessutom vevparti, styre, pedaler och flaskan. Men det kommer väl.Otto wrote:Åh! Dom där hoodsen skulle jag kunna döda för! Dom och naven!

Men ett annat alternativ till styre är Nitto ADB-X som finns nytillverkat, orginalet var samtida och har florerat tillsammans med AX gruppen.
Fast då skall man ju ha Nittos Crystal Blue styrstam också, den är nog ännu svårare att hitta.

Hela cykeln: http://members.jcom.home.ne.jp/a.yoshie/dura%20ax.htm
Är väl inte rätt dustcaps till mina vevar, men jag pallar inte att slänga ut 500 kr på ett par sånna.
Dessa får duga så länge iaf...

Dessa får duga så länge iaf...
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
Lucky bastard! Precis den där kombinationen som man helst vill ha. Men i värsta fall kan man väl alltid köra Nitto-styret med AX-styrstamen? De passar väl ihop?Otto wrote:Jag har styrändspluggarna också.
Men ett annat alternativ till styre är Nitto ADB-X som finns nytillverkat, orginalet var samtida och har florerat tillsammans med AX gruppen.
Fast då skall man ju ha Nittos Crystal Blue styrstam också, den är nog ännu svårare att hitta.
Jag är tyvärr rädd att det inte gör det. Man måste nog ha öppningsbar front på styrstammen. Dom aerodynamiska krökarna på styret gör att det inte går att få styret på plats.Rokkoko wrote:Lucky bastard! Precis den där kombinationen som man helst vill ha. Men i värsta fall kan man väl alltid köra Nitto-styret med AX-styrstamen? De passar väl ihop?Otto wrote:Jag har styrändspluggarna också.
Apansson! Du har givetvis rätt. Då återstår det bara att antingen hitta en Crystemblue eller ett AX-styre med styrändspluggar. Blir en utmaning!Otto wrote:Jag är tyvärr rädd att det inte gör det. Man måste nog ha öppningsbar front på styrstammen. Dom aerodynamiska krökarna på styret gör att det inte går att få styret på plats.Rokkoko wrote:Lucky bastard! Precis den där kombinationen som man helst vill ha. Men i värsta fall kan man väl alltid köra Nitto-styret med AX-styrstamen? De passar väl ihop?Otto wrote:Jag har styrändspluggarna också.
Ja, styret är ingen lätt match. Senast jag såg det så gick det för en hel del.Rokkoko wrote:Apansson! Du har givetvis rätt. Då återstår det bara att antingen hitta en Crystemblue eller ett AX-styre med styrändspluggar. Blir en utmaning!Otto wrote:Jag är tyvärr rädd att det inte gör det. Man måste nog ha öppningsbar front på styrstammen. Dom aerodynamiska krökarna på styret gör att det inte går att få styret på plats.Rokkoko wrote:Lucky bastard! Precis den där kombinationen som man helst vill ha. Men i värsta fall kan man väl alltid köra Nitto-styret med AX-styrstamen? De passar väl ihop?Otto wrote:Jag har styrändspluggarna också.

Fy fan! Dubbelt så mycket som jag la för bromsarna. Blev en aning off topic här. Ledsen för det. Startar snart en egen AX-tråd istället.Otto wrote:Ja, styret är ingen lätt match. Senast jag såg det så gick det för en hel del.Rokkoko wrote:Apansson! Du har givetvis rätt. Då återstår det bara att antingen hitta en Crystemblue eller ett AX-styre med styrändspluggar. Blir en utmaning!Otto wrote:Jag är tyvärr rädd att det inte gör det. Man måste nog ha öppningsbar front på styrstammen. Dom aerodynamiska krökarna på styret gör att det inte går att få styret på plats.Rokkoko wrote:Lucky bastard! Precis den där kombinationen som man helst vill ha. Men i värsta fall kan man väl alltid köra Nitto-styret med AX-styrstamen? De passar väl ihop?Otto wrote:Jag har styrändspluggarna också.
Industrial action, recovery action låter hemskt och vete tusan vad det betyder?

Sen väntar jag på en sadelstolpe till tempo takhionen.

Sen väntar jag på en sadelstolpe till tempo takhionen.
Мясо это убийство
Industrial action?Ronny wrote:Industrial action, recovery action låter hemskt och vete tusan vad det betyder?
Det låter som att de har tokborrat dina prylar!