Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
-
atomlab
- Posts: 1840
- Joined: 30 Jul 2010 23:26
Post
by atomlab » 16 Feb 2011 11:33
ArvidSvensson wrote:snigeln wrote:...
2. används sakerna helt fel, såg en kille på ny fin tempo med topp komponenter och fina carbon hjul förra sommaren, det smattrade rätt rejält när stenarna från grusvägen träffade carbon ramen

...eller alla som kör runt med fullblodsbancyklar mitt i stan. På asfalt. Eller ännu värre, runt vättern!!

Äsch! Det är ju bättre att dom används än inte alls

-
pistolpete
- Posts: 459
- Joined: 05 Jan 2009 21:41
- Location: Stockholm
Post
by pistolpete » 16 Feb 2011 21:20
http://www.selectism.com/news/2011/02/1 ... ing-denim/
Rapha launches their first attack into the world of performance cycling denim. “Made from a pioneering material for the city cyclist, these rider-specific jeans are durable, fast drying and have stretch for ease of movement… With a standard straight-leg fit, the jeans are cut for on-the-bike fit, with a high-backed waist, which is cut lower at the front. The jeans have been tailored to accommodate the pedalling action with offset inseams to prevent chafing. Belt loops are positioned for maximum comfort.”
-
perp
- Posts: 206
- Joined: 02 Jun 2010 15:29
Post
by perp » 16 Feb 2011 21:46
pistolpete wrote:[img]denim1.jpg[/img]
[img]denim.jpg[/img]
http://www.selectism.com/news/2011/02/1 ... ing-denim/
Rapha launches their first attack into the world of performance cycling denim. “Made from a pioneering material for the city cyclist, these rider-specific jeans are durable, fast drying and have stretch for ease of movement… With a standard straight-leg fit, the jeans are cut for on-the-bike fit, with a high-backed waist, which is cut lower at the front. The jeans have been tailored to accommodate the pedalling action with offset inseams to prevent chafing. Belt loops are positioned for maximum comfort.”
-1
jag tyckte de såg helt ok ut, lite högt skurna men det är ju snyggt om man slipper butcracks när man är ute och slirar
edit: plockade bort båda bilderna
-
pistolpete
- Posts: 459
- Joined: 05 Jan 2009 21:41
- Location: Stockholm
Post
by pistolpete » 16 Feb 2011 21:56
Hög midja så det blir häng och man skaver sönder grenen "Arvid Svensson style" Och en nit på bakfickan är inte så genomtänkt när man ska gnida på en sadel med dom..
För mig som jobbar med jeans så tycker jag att dom ser ut som skit och det hade varit okej om dom hade haft nån slags funktion förutom att dom torkar snabbare(???)
-
nelp
- Posts: 436
- Joined: 31 Mar 2009 12:47
- Location: Umeå
Post
by nelp » 17 Feb 2011 13:22
Ingen som provat cykla i dom här då?
o fan sorry för den gigantiska bilden..
-
Naugas
- Posts: 917
- Joined: 31 May 2010 08:40
- Location: Kiruna
Post
by Naugas » 17 Feb 2011 14:34
Från
viewtopic.php?p=93287#p93287
Tyckte den var lite kul faktiskt.
Nästa steg blir kanske att sätta tramporna på framhjulet så man kan sitta bättre, och sedan kan man ju göra framhjulet ändå större så man får bättre utväxling.
-
perp
- Posts: 206
- Joined: 02 Jun 2010 15:29
Post
by perp » 17 Feb 2011 16:53
fast du vill helst ha driv på samma hjul som får mest vikt på sig. det är inget måste, men det finns ju fler framhjulsdrivna bilar och bakhjulsdrivna cyklar av en anledning

dessutom är det sjukt irriterande att svänga med samma hjul man trampar med

-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 18 Feb 2011 11:38
Мясо это убийство
-
Indurain
- Posts: 3297
- Joined: 23 Aug 2008 12:11
- Location: Västerås
Post
by Indurain » 18 Feb 2011 12:14
Rule #242 - More is good ... all is better.
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 20 Feb 2011 12:32
Мясо это убийство
-
oskarrgh
- Posts: 69
- Joined: 15 Apr 2010 15:16
- Location: Uppsala
Post
by oskarrgh » 20 Feb 2011 13:27
Ronny wrote:[img]giant[/img]
Hehe såg inte styrcombon först, måste ju vara anledning till att man kan komma undan med att ha det låset.
-
atomlab
- Posts: 1840
- Joined: 30 Jul 2010 23:26
Post
by atomlab » 20 Feb 2011 17:12
Just di2 är ett litet dumt exempel då det är grymt snyggt när allt är klart. Speciellt på en tempohoj!
Och i det där specifika fallet är det extra snyggt då kopplingarna hammnar i ramen och inte utanför....
-
snarkus
- Posts: 941
- Joined: 06 Apr 2008 10:54
- Location: Malmø
Post
by snarkus » 20 Feb 2011 17:41
atomlab wrote:Just di2 är ett litet dumt exempel då det är grymt snyggt när allt är klart. Speciellt på en tempohoj!
Och i det där specifika fallet är det extra snyggt då kopplingarna hammnar i ramen och inte utanför....
...och SRM är numera ofta trådlösa

-
euskadi
- Posts: 898
- Joined: 06 Nov 2007 22:36
Post
by euskadi » 20 Feb 2011 21:06
Di2 är ju grymt tycker iallafall jag. SRM också fett, men väger lite för mycket för att köra med

-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 22 Feb 2011 18:05
Vilka kombinationer...

Мясо это убийство
-
boon
- Posts: 2250
- Joined: 07 Jul 2008 21:30
- Location: sthlm
-
Contact:
Post
by boon » 23 Feb 2011 09:14
^^^^
Den där gav mig fan feberkänslor...
-
Patch
- Posts: 653
- Joined: 25 Sep 2008 07:58
- Location: Malmø
-
Contact:
Post
by Patch » 23 Feb 2011 13:45
pistolpete wrote:För mig som jobbar med jeans så tycker jag att dom ser ut som skit och det hade varit okej om dom hade haft nån slags funktion förutom att dom torkar snabbare(???)
Nitan är helt fel men Stretch och är slitstarka är de också. De har cordura ju…